tisdag 24 augusti 2010

Saint Paulia

Köksbordet igen...
...men med ny blomma i en vattenkanna...
...även den har höstfärger!


Har kommit hem från Domsjö efter att ha hälsat på hos Alfons och hans mamma och även Liza följde med. Blev en mysig stund med en kille som personifierar uttrycket "spring i benen"!
Var sedan och köpte en Saint Paulia att ha på köksbordet, får se hur länge den överlever. Vet att jag klarat den någorlunda tidigare, men jag var egentligen mer sugen att köpa en cyklamen. Men den vet jag skulle ha överlevt bara några dagar hos mig, har aldrig lyckats med den sorten. Synd, för jag tycker de är så fina!

Ha det bra alla
Kram

4 kommentarer :

gunsan sa...

Hihi, här går det undan;) Frukt i skålen o vacker blomma på bordet;)
Du har det så fint hemma;)
kramizzzzz o grattis till att du vann ronden;)

Madeleine Berglund sa...

Tack för din hjälp!! Det är dumt att det ska kosta pengar, dom borde snarare betala mig för att jag bloggar hos dom. Men nu vet jag hur jag ska göra i alla fall. Tack snälla snälla du för hjälpen!

Sus sa...

Jag må vara en blomtok men det där med blommande krukväxter är inte heller min grej!
Fin duk och fin blomma och fin kanna...du har såå fin och behaglig smak!
Kraaaaaaaaaam

Ingrid sa...

Håller med, lite förnyelse och många ljus underlättar när hösten kommer smygande. Förra hösten köpte jag cyklamen och hade ute, där trivdes de länge jag var förvånad sjäv. Likaså har jag börjat lära mig ta hand om orkideér, en doftranka blommar med för tredje gången annars brukar jag med ha svårt för blommande inomhus. Jag och azalea funkar inte alls..