tisdag 24 augusti 2010

Färg och ränder

Höstfärger


Ibland blir jag till och med förvånad själv...
När jag var i Eskilstuna letade jag nya dukar till köksbordet, helst ska det vara löpare.  Var bland annat inne och kikade på Åhléns och till slut kom jag till en fyndlåda ( sånt gillas!)
Där hittade jag en randig sak med väldigt fina färger och det är där förvåningen kommer in i bilden. Jag köpte alltså något med färg... (Ni som läser bloggen vet att det helst ska vara vitt för hela slanten, med någon liten glidning mot grått och svart eller pastellfärg.)
Men den här löparen hade så fina färger och var randig, så den fick följa med hem. Att den dessutom kostade 24,50 var bara en bonus!

Idag ska jag måla andra varvet runt fönstret, hann alltså grundmåla och måla första varvet igår. (Därav min fundering i mitt sista inlägg för gårdagen). Nu är det bara att köra på, för igår ringde dessutom bussgodsombudet och sa att järnsängen äntligen har kommit.
Jag ska också åka ner till Alfons och pussa på honom, nu är det tio dagar sedan vi träffades. J berättade att när de var här och firade honom i förrgår, så var det full speed på lillgubben. Rebecca har det hon gör, i åttonde månaden som hon är. Jag menar: det är nog svårt att hinna med en 1,5-åring i vanliga fall, att dessutom vara "stortjock" underlättar inte direkt!!

Ha det bra alla
Kram

7 kommentarer :

Camilla sa...

Det blev ju kanon snyggt!
Det är det som är det bästa då man har allt i vitt.
Då kan man lägga på en duk eller kuddar med färg och på så sätt få ett helt nytt rum.
Love it!
Ha en toppen dag!
Kram!

Carina Sjölund sa...

Det blev jätte snyggt med den duken, till det vita bordet Kram

Helene sa...

Åhlens har mycket fint och den duken var FIN !!
Jag ska måla klart sovrummet idag...
Hoppas din målning går bra !!
Ha en jättebra dag.
Kram Helene.

Bara Jag sa...

Att hoppa utanför det normala och invanda kan ibland ge en lyckträff!

Den där sängen har blivit lite av en följetong - skönt att den snart är över :-)

gunsan sa...

Den gillar jag, toppensnygg o fräsch mot det vita bordet;))

Löpare är perfekta tycker jag, kan man inte få för många av;)
Kramizzzzz

lolla sa...

Deeeen var snygg och färgrann,passade nu i hösttider...
målar du fönster ute eller inne???
ha det gott lolla

Margaretha sa...

Jo du gillar ju verkligen vitt, jag såg en fin blomkruka i Stockholm som va vit och ganska stor. I plåt så den va rustik och då tänkte jag på dej !!!