tisdag 24 augusti 2010

Brandvarnaren fungerar!!

I dagsljus
Nu på kvällen
En närmare titt
Lyser efter mycket besvär


Idag skulle det äntligen ske, fotogenlyktan skulle tändas. Resultat: brandvarnaren satte igång och medan den tjöt skrek ungarna och frågade vad som hände!!!
Där kunde äventyret vara slut och lyktan bara stå där som prydnad, om inte J hade ryckt in. Han förklarade för sin fru att först och främst skulle det gamla på veken klippas bort, sedan skulle inte lågan vara så hög som hon hade.
Där stod frun som ett fån och hon fick en riktig aha-upplevelse där. Hon fick återigen lära sig att inte ha så bråttom och bara rusa iväg, det är alltid en fördel att tänka efter först!

Ha det bra alla
Kram

6 kommentarer :

Bella sa...

Ååh, vilken fin lampa!!! Den skulle jag mer än gärna haft hemma hos mig :)

Vilken tur att maken kom till undsättning och kunde hjälpa dig, det är ju så lätt att ha bråttom och vilja göra saker fort... Är precis likadan...

Hoppas du får en skön tisdagkväll

Kram Bella

♥ Carina ♥ sa...

Det är ju bra att den funkar. Branvarnare ska man väl kolla lite nu och då, så det var väl bra :)
Den där lyktan gillar jag skarpt! Den är jättefin!
Kramen

Susanne P sa...

Oj vilken panik när brandvarnaren tjuter! Fast det är ju bra att den funkar...kom på att jag skulle satt in batterier in mina...
Kram

Gilla sa...

Jag gillar verkligen din furuhörna. Den är fin. Vår ena brandvarnare har pipit ett tag nu, men när maken tog ut batteriet och sen satt tillbaka det, så tystnade eländet med sitt pipande. Jag begriper mej inte på den, för den piper inte när man testar den.

Svar: Visst är det fördel att bara kunna ringa till värden och få sakerna fixade. Men så har vi inte haft det alltid. Så vi tycker att det är skönt som panschisar att slippa sånt.

Det där med läsningen är också en grej man hinner med mycket mera nu.

Kram/Gilla

gunsan sa...

Ohhh vad jag tycker om din lykta;))
Det där med brandvarnare är ju livsviktigt, men jisses vad många gånger vår har brakat loss över rostat bröd, pommes frites m.m.

Kramizzzzz

gunsan sa...

SV:ja du, frågan är om jag orkar resa mig upp från min sköna datastol, nästan lätt att sitta här o slumra till;))
Kramizzzz på sig;)