måndag 2 november 2009

Förkylt

Jaha, nu har jag också åkt dit!
Tyckte idag att jag kände mig så konstig när jag var ute och gjorde ärenden, mjuk i benen och lite yr. När jag kom hem tog jag fram febertermometern och visst, jag hade feber.
Känns i kroppen som om jag burit tunga säckar, har även ont i huvudet och halsen. Känns skönt mitt i all bedrövelsen att jag hann hem, bättre vara sjuk hemma än borta.

Linegumman fick åka in på akuten igår igen, 40 graders feber och slö. Hon var röd i öronen och halsen, så hon fick penicillin. Läkaren sa att om hon hade svininfluensan, var det bara att gratulera. Hennes immunförsvar blir nämligen mycket starkare efter det här.

På tal om denna influensa: det är då vansinnigt vad det skrivs om detta och skrämmer upp folk. Ingen tycks veta något om någonting, alla säger olika.
Saken är den att fler dör av en "vanlig" influensa än baconsjukan, men det skrivs inte lika mycket om det.
Nu är den stora frågan: vaccineras eller inte? Hur gör du?
Ajöss




Förresten, en före och efterbild på Sannas rum kommer här!

5 kommentarer :

Camilla sa...

Eftersom mitt jobb rekommenderar oss att ta sprutan så har jag tagit den.
Men jag har inte fått information att ta den andra sprutan som vissa av oss har blivit rekommenderad.
Informationen har varit dålig.
Men en spruta har jag tagit.
Ha det bra och krya på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Nja, jag är lite tveksam, har inte bestämt mig än ang. sprutan.
Vad jag däremot vet och det vet säkert du också :) är att jag gillar före-efter bilder.
Superduper snyggt!!
Krya på dig kram.

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Men jösses vilken skillnad. Tapten är jätte häftig. Jag älskar nämligen ränder. =)
Krya på dig!
Kram Madeleine

Camilla sa...

Vad rummet blev bra.
Jag älskar före och efter bilder <3

Anonym sa...

Men vad snyggt det blev i hennes rum, håller med, det är superroligt att se före- och efterbilder.
Jag har inte och tänker inte ta sprutan, känns inte så tycker jag.
Kramizzzz
Gun