lördag 31 oktober 2009

En helt vanlig lördag...

YES, äntligen får jag äta godis!!

Bea, Saga och Sanna är på affären för att handla inför kvällen, det ska bli filmtajm. Småtjejerna ska få välja en film var, och till det blir det onyttigheter i form av godis, chips och ostkrokar.
Med inledningsmeningen menar jag att godis är något jag är tvungen att dra in på, annars sväller jag ut för mycket. Jag tillåter mig själv att äta en gång i veckan, men resterande sex dagar blir det att leva strikt.
Men det låter väldigt tråkigt det där med strikt, det är det verkligen inte. Jag kan unna mig ändå om jag blir bortbjuden, annars vore det skittråkigt. Grejen är den att jag tar en promenad varje morgon innan frukost, då sätter förbränningen igång rejält.

Det är konstigt att VV sitter i ryggmärgen, det är ändock sex år sedan jag gick med. Den här metoden passar mig perfekt, man får äta vad man vill inom ramen för de antal points man har.
Jag ska t ex äta 20 points per dag för att hålla min vikt. Visst, jag kan äta en 100 grams chokladkaka, men den innehåller 13, så då har jag bara 7 kvar. Det är alltså upp till mig hur jag fördelar mina poäng.

Atkins, LcHf, GI och allt vad det heter, det skulle aldrig jag klara. Jag älskar bröd, pasta, ris och potatis för mycket för det. Men det är upp till var och en hur man gör.
Vet ni förresten hur mycket potatis man måste äta för att få i sig lika mycket fett som en 200 grams chipspåse? Jo, 60 (sextio) kg!!! Shit...

Det var inte meningen att det skulle bli pekpinnar i det här inlägget. Själv sitter jag nu med munnen full av mina favvogodisar, mmm jättegott:))
Ajöss

Inga kommentarer :