fredag 30 oktober 2009

Fredag eftermidddag.

Så var det med det köpstoppet. Det blev upphävt. Punkt slut.
Småtjejerna och jag var ner på stan, tog då en sväng till gamla stan. Det fanns ju en affär (Lyckebo) som jag bara hade snabbtittat i.
"Råkade" ha en hundralapp i börsen, så då tyckte jag att det faktiskt var befogat att kunna handla lite. Men jag handlade inte för allt, det blev två kronor över!!

En rolig sak hände på väg dit: vi mötte en kvinna iförd solglasögon som såg väldigt snygg och elegant ut. När vi gått förbi varandra så reagerade flickorna och jag samtidigt: det var ju Yvonne Ryding, fd Miss Universum och nu programledare för "Förkväll"! Hon är otroligt vacker, man ser på TV att inte har hon lagt sig under kniven inte!
Jag vet att hon bor här i Eskilstuna, skojade med flickorna innan vi åkte, att vi kanske skulle möta henne. Där ser man.

Imorse åkte Bea och Marcus in med Line på akuten, för när lillgumman vaknade hade hon 40,2 i feber!! Hon har haft en jobbig natt, inte sovit mycket.
De träffade en barnläkare som konstaterade att det var en "vanlig" förkylning, hon var röd i ena örat och i halsen.
Oj, vad man önskar att man kunde ta alla sjukdomar själv.

Nu blir det slapp i soffan, känns som vi gått flera mil idag. Ha en skön fredagkväll!
Ajöss

2 kommentarer :

Camilla sa...

Kul att se en "kändis".
Hoppas hon kryar på sig snart.
Ha en underbar fredagskväll.
Kram på dig!

Anonym sa...

Har faktiskt träffat Yvonne i verkligheten och hon är en go och rar tjej.
Duktigt av dig att inte handla för hela hundringen *skrattar*!!
Hoppas nu att lillskruttan kryar på sig, sååå tufft när de är sjuka, säger som du, "tänk om man kunde ta allt själv"!!
Kramizzzz
Gun