måndag 7 september 2015

Rea, loppis och måndagslista

Idag måndag är jag glad/tacksam för att:

* Jag har gjort ett fynd! Blev "tokförälskad" i en klänning hos River Island i Stockholm, men eftersom jag tyckte att den var för dyr så provade jag den inte ens.
 Men häromveckan såg jag att det var rea på den, så jag chansade med storleken och den satt som en smäck!





















* Sypallen är äntligen klar...Jag slipade den för ett tag sedan, men har varken haft lust och energi att fortsätta arbetet. Efter att den stått i flera veckor, så fick jag äntligen tummen ur igår.
Blandade färgerna svart, vitt och silver, och målade den tre varv.
Tog bort gamla tyget och själva stoppningen, den ersatte jag med en bit täcke istället.
Jag köpte "fuskteddy" och kantband i någon sorts läderkvalité hos Stoff och Stil, och voilá är den som ny:)











Hade egentligen ingen plats för den, men efter att ha funderat så blev det i hallen uppe.









* Jag träffade alla barnbarnen vid olika tillfällen förra veckan
* Sanna trivs så bra med skolan i Sundsvall. Jag var på föräldramöte i tisdags, så då hann jag även med lite shopping;)
* Bea och Marcus är så otroligt snälla som låter Sanna bo hos dem under veckorna!
* Jag har gjort några loppisfynd på FB:s köp- och säljsida
* Inget är inplanerat den här veckan, förutom fredag förstås som är vikt för ♥Lykke♥

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

5 kommentarer :

MARIA I KOS sa...

Vilken snygg klänning du köpt. Rea är bra ;)
Pallen blev jättefin. Du är duktig på att förvandla dina loppisfynd.
Ha det bra.
Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Så fin klänning! Ibland kan det vara bra att vänta lite, det kan ju bli rea.
Precis likadan sypall köpte jag på loppis i somras men jag har inte gjort något med den. Nu när jag ser hur fin din blivit börjar jag fundera ....
Ha en lugn och bra vecka och fint för er att träffa Lykke på fredag!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

Men kära vän , vad det var länge sedan !!!
Trodde nästan du slutat blogga......
Hopas allt är bra med dej...och att du har det så bra som du kan förstås !!
Nu måste du kika in till min blogg igen ;))
Ha det gott !!
Kramisar bia

Bibbis blandning sa...

Jag blev så glad när jag såg din sypall. Jag har en precis likadan som jag tagit från mitt föräldrahem.
Nu blev jag sugen på att måla min också. Tack för inspirationen.

Marie maräng sa...

Hej Marie!

Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Ha de gott!
Kram Marie