måndag 17 oktober 2011

Återigen en måndagslista!

Salt- och pepparkar som jag köpte i lördags...

...står på en bricka tillsammans med bland annat smörknivar.

Brickan i sin tur står på hyllan/stegen jag
köpte för ett tag sedan. På den sker en
ständig förändring, möblerar om ofta där;)

Idag måndag är jag glad för att:
* Bea har fått en tillsvidareanställning (långt ord!) som förskollärare i Sundsvall
* Marcus blir hemma med flickorna när Bea jobbar
* jag fick träffa Line, Lova och Lykke i lördags
* många nya läsare har hittat till min blogg, jättekul!
* jag (som vanligt) har gjort fina fynd på loppis
* J (som vanligt) inte får frispel när jag kommer hem med fynden
* jag läser en bra bok, Denise Rudbergs senaste
* Gunsan och jag ska träffas över en kopp kaffe på torsdag
* det är sex veckor till första advent, mysigaste tiden:)
* Rebecca och jag åker till IKEA om några veckor
* ikväll är det den danska serien "Den som dräper", så fantastiskt bra!!

Min utlottning fortsätter fram till söndag:)


9 kommentarer :

Amanda sa...

Sv, tyvärr vet jag inte vilket märke det är på lycktorna.. Köpte dom lösa och det finns inget märke på dom. Är nog inget speciellt märke med tanke på priset som endast var 39 kr styck!

Kram Amanda

Herr Nilssons Fru sa...

Morning!! Ja nu är de lite mer kläderstider :) du bor ju långt upp så ni har kallare än vi!!

Sex veckor till advent, oj oj..ja men då är de ju inte så långt till våren heller, så gutt!!

Den nya serien funderade jag på, men jag vet inte om jag klarar den, har så svårt att koppla bort när de e slut..de blir liksom för verkligt o otäckt..fniss. Man har blivit gammal o känslig.

Kramiz o njut av måndagen

Carina Sjölund sa...

Bra att du påminner om serien i kväll, så att jag kan spela in eftersom jag jobbar kväll.
Kramen på dig♥

Fru Vallmo sa...

Härlig måndagslista! Och brickan med alla grejer är ju fantastisk! Önskar dig en fin måndag! Kram Ute

Helene sa...

VA bara 6 veckor kvar till advent, hjälp va tiden går fort = ))
Jag har funderat på Denise bok men har velat...men om du säger att den är bra så är den säkert det = ))
Ha en mysig måndag !!
Kram Helene.

gunsan sa...

Ooo vad du fyndar;))

Vad härligt att Bea fått jobb, grattis till det;)

Denise Rudbergs senaste, nu måste jag kika vad det är för en bok;)
kramizzzzz på dig (syns på torsdag;)

Malin sa...

Härliga måndagslista! Och jag håller med, den danska serien känns spännande! Ser med spänning fram emot andra delen ikväll.
Fina dom ar, salt och pepparkaren.
Kram

Fröken Luisa sa...

Bra måndagslista, kanske något jag också ska börja göra, som ett sätt att uppskatta vardagen bättre!

Hälsningar

Fröken Luisa

Anonym sa...

Riktigt fint peppar och salt kar och så fick jag ett tips med lådan med alla värmeljus. tackar

enkla nettan