onsdag 13 juli 2011

Två loppis



Två brickor bland annat blev fyndat på loppis igår, de använder jag för att ha blommor stående på. Jag kommer aldrig ihåg vad själva "piedestalen" heter, men det är något som användes förr i tiden. Någon annan som vet???
Har gjort många fynd på loppis hittills den här sommaren, så det räcker till många inlägg framöver för den som är intresserad!
Jag slog ett personligt rekord igår när jag var på två loppis samma dag, förhoppningsvis kommer jag att förbättra det;)

Ha det bra alla
Kram♥

10 kommentarer :

Sibylla sa...

Hej Marie
Din pidestal är en grej som man använde för att nysta upp en varp på, kommer inte ihåg heller vad den heter, kanske varpstol?

♥ Carina ♥ sa...

Godmorgon goa granne!
Har ingen aning om vad den så kallade piedistalen kallas men en blomma känner jag igen och det är en av mina favvo blommor ♥ på tråd :)
Ha en fin dag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Du är verkligen en loppis brutta du :) Och du har turen att du hittar alltid någonting fint oxå! :)
Kramen på dig♥

Sus sa...

Jag har sagt det innan soch säger det igen...
Du hittar så himla fina grejer och gör dom jättefina!
Jag ser gärna fler och fler och....
Kraaaam

Camilla sa...

Fynd och åter fynd. Hur mycket tänker du tjäna,egentligen? ;)
Kram!

Afrodite sa...

Har faktiskt ingen aning om vad en sådan piedestal kallas...sorry! Men fina grejer hittar du! =)
Kram på dig!

Mia systeryster sa...

Vad roligt att fynda på loppis. Brukar alltid gå nån gång per sommar när vi är på landet, men i år har jag inte hunnit!!
Kram

ansepanse sa...

du tycker verkligen om det där med loppisar :) nej, jag vet inte vad det heter
en sådan där tesil som du har i skåpet har jag också
bamsekramar

gunsan sa...

Ingen aning, men fin är den o fina saker hittar du jämnt, du är duktig du;))
kramizzzzz

Anonym sa...

Kanske att det är den som heter bobbin.....