måndag 11 april 2011

Måndagslista vecka 15

Perfekt grej till småbarn när man ska bort, bara att placera
på en vanlig stol och sätta barnet i den. När den inte används
så viks den ihop och blir hur liten som helst. 
J och jag gav våra tre äldsta döttrar varsin i julklapp, 
bra att ha när man hälsar på någon som inte har
någon barnstol stående hemma!

Nä, nu behövs lite pepp inför en ny vecka så jag kör igång med måndagslistan!

Idag måndag är jag glad för att:
* jag och Bea ska på Mammagala 2011, tänk att hon vill ha morsan med sig!
* så många nya läsare har hittat till min blogg
* jag och Rebecca ska till IKEA på lördag
* Liza har skickat några nya bilder på Lykke♥
* jag har hittat klänningen jag ska ha på galan
* ikväll är det den årliga frågesporten
* jag har börjat skriva måndagslistor, det här är nummer femtiotvå!
* jag arbetade länge på mitt "hemliga projekt" igår, inte mycket kvar nu:)

Ha det bra alla
Kram♥



20 kommentarer :

Malin sa...

Vilken underbar uppfinning! Sån skulle man ha haft när barnen var små...
Å vad häftigt, få gå på gala, klä upp sig och bara skämmas bort, vilken fest!
Kramar och hoppas du får en underbar måndag!

Susanne P sa...

Vad spännande med Mammagalan!
Kram & ha en fin måndag!

Skogslyckan sa...

Härligt positiv anda som vanligt här på måndagarna! Hoppas veckan blir bra!
Kram Pia

Camilla sa...

Hmm..jaha...du har redan hittat klänningen. Så du menar nu då att det är kört för mig att ta över biljetten ;)
Men...JAG VILL SE KLÄNNINGEN!!! :)
Kram på dig!

Helene sa...

Va kul att gå på gala = ))
Visa gärna klänningen * nyfiken *
Ha en fin dag.

Ps. kolla vad jag ska göra då = ))
( på min blogg )

Kram Helene.

Anonym sa...

Nä men vilken praktisk "rese-stol" till småttingarna som man bara hänger över en vanlig stol.

En sån skulle ha funnits redan då jag hade småbarn istället för att släpa med sig den där stolen man hänger över köksbordskanten. Och så upptäcka sedan att det inte fungerar att hänga stolen på alla köksbord när man är hos sina bekanta. Det är irriterande !

Då är ju denna modell du visar mycket smartare... för stolar har ju alla hemma och dessutom är den så smidig att ta med sig. Detta ska jag minsann komma ihåg till den dag jag får egna barnbarn vilket ännu lär (förhoppningsvis) dörja än några år.

Tack för tipset !

Och så din härligt återkommande lista som alltid är välfylld med så många trevliga saker.

Så ikväll är det den årliga frågesporten... vad skoj. Jag var in och läste om den från förra året och det verkar riktigt kul. Är det era bekanta ni har frågesporten tillsammans med eller är det okända människor med också ?

Jag håller tummarna på att frågesporten ska gå bra även ikväll för dig. Lycka till !

Kram Kram

Fru Vallmo sa...

Försök 3 ;) :
Fin måndagslista som vanligt. Tycker att det är så himlasöt och kul att din dotter valde dig att följa med. Det visar vilken fin relation ni har! Kul
PS: Nyfiken på klänningne är även jag ;)
Ha det bäst! Ute

Jenny sa...

Hej! Åh va roligt att du ska gå på galan med Bea! Som det verkar kommer jag också att gå som gäst :) Tack för alltid lika härlig lista,

Kram Jenny

Marie-Louise sa...

Jag gillar verkligen dina måndagslistor :) Jag ska se om jag får till en idag. Kram

Sus sa...

Härlig lista:)
Jag skulle nog behöva en söndagslista som pepptalk inför måndagen!
Kraaaaaaaam

cecce sa...

Nä...ska du gå på mammagalan??:-) Vad spännande! Är den i Stockholm...eller?? Hoppas ni får riktigt kul. Du får rapportera sedan!

Dina måndagslistor är härliga!

Kramar

Hemma hos Märtha sa...

Psssst....du har en liten sak att hämta inne hos mig..:-)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Vilken smart "ta med stol". Sån skulle man ha haft när barnen var små.
Det skulle vara kul att få se din klänning OCH ditt hemliga projekt förstås :)
Hoppas det går bra på frågesporten i kväll. Jag håler tummarna.
Kram

maria sa...

aaaaahhh, vad jag blir fylld av energi när jag läser din lista :)
helt underbart att ha dig som bloggvän <3

kramar

Bella sa...

Härligt att kika in här och ta del av din måndagsenergi :) kul att du ska på mammagalan!!

Den ihopfällbara sittdelen var en riktigt smart grej, perfekt att ta med sig!

Kramar Bella

gunsan sa...

Hoppas det gick bra på frågesporten;)

Tänk vad kul ni ska ha de, mysigt o härligt när ni är iväg på mamma-galan, hur kul som helst;)

Kramizzzzz

Mia systeryster sa...

Jag gillar dina måndagslistor= Vilken smart sak att sätta på stolen!!
Kram

ansepanse sa...

vilken fiffig grej att ha till småbarn
en härlig måndagslista :)
kramar

Afrodite sa...

Aha...då blevman nyfiken då ja! Hemligt projekt...?! =)
Kram och godmorgon!

Malin sa...

Pinsamt, det läste jag ju men märkte inte ens att det var klickbart *rodnar* Grattis igen till vinsten!
Kram