fredag 5 november 2010

Blandade känslor!



Sista dagen i Playa del Inglés, som rubriken antyder så är det verkligen blandade känslor.Å ena sidan lyxen att sätta sig vid dukat bord, ligga raklång vid poolen, sol och värme, ta dagen som den kommer.
Men å andra sidan så uppskattas vardagen mer när vi har levt så här i två veckor. Inte skulle jag vilja ha det så här jämt, två veckor tror jag är max antal. Längtar efter barn och barnbarn, huset, mitt rum och min bloggfåtölj (men min provisoriska bloggplats här ovan är inte alls fy skam!), att kunna prata utan att fundera på vad vissa ord heter på engelska. Att slippa göra sig förstådd genom gester...
Nu väntar en dag vid poolen och ikväll ska vi göra "stan" för sista gången, det är en del saker kvar som vi ska köpa. Inatt 03.25 kommer bussen för att skjutsa oss till flygplatsen, sen väntar en flygresa på drygt sex timmar.
I morgon eftermiddag/kväll: home sweet home!

Ha det bra alla
Kram♥

7 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Välkommen hem till oss i Sverige :))
Kramar

Margit sa...

Välkommen hem igen!!! Vi har saknat dej..och vi är SÅ avundsjuka på dej/er som har varit i värmen..hela 2 veckor!!! Lyllisar!!!
Kram!!!

Camilla sa...

Njut så länge dagen varar.
Och i morgon....välkommen hem!
Kram!

gunsan sa...

Ohhh kan tänka mig att det ska bli skönt att komma hem ändå, borta bra....heter det ju.
Men jag tror som du, 2 veckor är nog max vad man vill vara borta;)
Så jag säger bara det......välkomna hem!!!
kramizzzzz

Afrodite sa...

Förstår dina blandade känslor, absolut! Men jag skulle ge allt för två veckor i värmen nu! Gillar inte alls det här rusket!
Välkommen hem! =)
Kram och godmorgon!

♥ Carina ♥ sa...

Äsch nu försvann min kommentar. Du får väl radera den här om det blev dubbelt :)
Välkommen hem!
Visst är det tur att man känner borta bra men hemma bäst. Och vad vore ledighet om inte vardagen fanns.
Kramkram

Mona sa...

Välkommen hem!!