måndag 12 juli 2010

Utslag!

Två sötnosar...
...som sällskap vid frukosten!

Tog min promenad vid niotiden, nästan på gränsen för att det var för varmt. Vilka dofter efter gårdagkvällens regn (och åska!)
Har upptäckt ett problem som jag aldrig märkt av tidigare: jag har fått soleksem!!! Det började med ett rött märke och som jag trodde var ett bett av något flygfä. Men det har blivit större och kliar så in i bubblan, måste hela tiden se till att jag skyddar just det området.
Är det någon som vet hur man behandlar och förebygger eksem?
Det går väl någorlunda bra nu på sommaren när jag kan göra annat än sola, men jag tänker på när vi åker utomlands i oktober. Den resan är ju tänkt som en sol- och badsemester.

Ha det bra alla
Kram

3 kommentarer :

Malin sa...

Har ni haft regn och åska, vad skönt. Här har vi gått och väntat på det i flera dar nu men det händer aldrig nånting.
Jobbigt med soleksem, har tyvärr inga tips, det har jag aldrig drabbats av. Hoppas det försvinner snart.
Kram Malin

Camilla sa...

Det bästa man har ställer man på bordet :)
Gud vad jag gillar den grå kattunden.
Sa till Hjördis att jag tyckte att hon skulle ta den.
Ha det bäst!
Kram!

gunsan sa...

De gånger när jag fått soleksem så har jag bara försökt att skydda med nån slags "klädtrasa", sen har det gått över.
Vet faktiskt inte om man kan förebygga, tror knappast det, det värsta är ju att det kliar så förbaskat.
Kramizzzzzz