fredag 30 april 2010

Valborg

Lånad från Google

Året var 1984, 28 april och Rebeccas födelsedag.
Den morgonen klev jag upp och slängde en blick ut genom fönstret och tänkte, "nä, nu har det slagit runt i huvudet på grannarna"!
Vad jag såg var att paret iklädda bikini och shorts gick och kånkade på en solstol var. Men något fick mig att gå och kika på termometern, den visade på 18 grader i skuggan!!
Dagarna som följde var underbara, bland annat på sista april stod J och jag och såg brasan i kortärmade tröjor.
Första maj när vi gick i demonstrationståget var lika solig och varm.
Den andra maj........slutade sommaren.
Det blev aldrig samma fina väder, det blev aldrig en "riktig" sommar det året. Den höll i sig exakt fyra dagar!

I år ska det visst bli varmare än normalt och semestervädret är utlovat att bli det bästa på flera år. Nu får vi hoppas att det stämmer, för efter den vinter som varit är vi faktiskt värda sol och värme!

Ha det bra alla
Ajöss

8 kommentarer :

Camilla sa...

Ja..det var tider det.
Idag är det kallare och blötare.
Men som sagt...vi kanske får en varm sommar istället :)
Ha en bra valborg.
Kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Bättre kallt nu och varmt till sommaren.
Boken "Inred och dekorera ljust och lantligt", den har jag också men inte "Inred lantligt inne och ute".
"Plugga" den du, det blir bra till du ska börja jobba med mig, hihi.
Här blir det en lugn valborg, jag ska leka taxi åt Sandra med vänner och U jobbar. T har en kompis här och förhoppningsvis håller dom sig hemma. Jag är inte så där jättesugen att stå och huttra vid nån brasa om sanningen ska fram.
Ha d gott! Kram

Dansbandsfrun sa...

Jasså, du tyckte inte jag va snygg i mina bryn? hahaha
Jag minns en valborg på en utefest hemma i tonåren, då Lena Philipsson var på scen. Då plötsligt började det snöa... inte så kul ;)
Ha en härlig kväll! Här blir det lugnt fast med ett glas rosè...Mums...kram

Penseldraget sa...

hej ja nu får vi verkligen hoppas på denna sommar =) idag blir de dock bikinifritt vid brasan =) ha en skön valborg
kram pia

Anonym sa...

Ja det minns jag också.Min äldsta son är född 1984. Vi stod o tittade på 1a majdemonstrationen ,det var jättevarmt.Sonen hade lite kläder på sig i vagnen.Nu minns jag till o med vilka kläder.Här snöar det nu.Maria i Kos.

Mona sa...

Svar: Vårat lag hade många föräldrar förra året, då vi oxå hade äran att ha den uppgiften. Det var bästa gången, så jag har mina förhoppningar i år. Att vi blir många.
Roligt med lite väderhistoria. Konstigt med en sådan värme.
Ha det fint.

gunsan sa...

Ja idag stod de säkert inte i kortärmat vid brasan, men det varma vädret kommer, var så säker;))
Kramizzzzz

Ann-Louise sa...

Hoppas hoppas att prognosen för sommaren stämmer!! Hellre en fin sommar än spervarmt nu!
Idag ska jag träffa W och då ska jag berätta om dig!!

Ha en skön slappardag!
Kramar