torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

På farstukvisten
Den här vasen har jag fått av Sanna
En gammal kär sak
Söta kycklingar
De här grytlapparna broderade min svärmor för många år sedan


Nu är det nedräkning här hos oss, Bea och Lines plan landar på flygplatsen 13.00.
Idag har jag hunnit ganska mycket på förmiddagen: plockat påskris, pyntat, griljerat påskskinkan, planerat för maten och skrivit inköpslista. J var och handlade och sa att det var nästan mer folk nu än inför jul!!

Känner mig bättre idag, gudskelov för det. Ingen höjdare att ha ont i magen och må pyton, vare sig det är påsk eller vanlig vardag. Pratade med min mamma i morse och hon hade också haft magvärk igår, men var bättre idag.

J har satt upp klockan jag fick av svågern och svägerskan i mitt rum, vet inte hur jag ska göra med den eller om jag överhuvudtaget tycker om den. Visar bilder senare...
Det låter mysigt när den tickar på och när den varje hel-och halvtimme slår sina slag, men det är fel färg på den. Jäkla i-landsproblem, eller hur??

Nu blir det dusch och uppfräschning, välbehövligt.....
Ha det bra alla
Ajöss

5 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Jag lovade ju att flyga lågt, men då var det ett träd ivägen, hrmf!!
Krya på er och Glad påsk!
Kram kram

Camilla sa...

Men det är väl bara att måla om den ;)
Glad Påsk!

Solgården Butik och Café sa...

Glad påsk Marie, och grattis i efterskott =)
Hoppas ni får en trevlig helg, och kör försiktigt så det inte slutar som hos Carina haha....Vi syns väl på Blåkulla va!

KRAM!!

Mona sa...

Vad du har pyntat fint.
Ha det så trevligt med dina flickor nu.
Påsk-kram

gunsan sa...

Vilka vackra grytlappar!!
Kramizzzzz o vad skönt att du mår bättre;))