lördag 24 april 2010

Home sweet home

I den här bussen satt jag nio timmar, snacka om att få träsmak. Sedan fick jag inte sitta ensam heller, i Upplands Väsby klev det på fler passagerare varav en satte sig bredvid mig.
Men i Sundsvall kunde jag flytta mig så jag kunde sitta själv och "bre' ut" mig.
Här åker vi över Höga Kusten-bron, vilken enorm utsikt det är. Men J hatar verkligen att köra över den, han är vansinnigt höjdrädd.
Ibland kan jag nästan slå vad om att han blundar till vi kommit över på andra sidan. Nä, nu ljuger jag, men han håller andan i alla fall.
Ytterligare en utsiktsbild.
Här ser ni ett dåligt, men ändå ett foto på hotellet som ligger intill bron. Jag har varken ätit eller bott där, men har hört av andra att det är väldigt fint där. Maten ska visst också vara en höjdare.

Ja, nu är jag hemma i Norrland igen. Oj, vad snö som försvunnit och det är verkligen vår nu.
J hade gjort så himla god mat: fläskfilé med kantareller, creme fraiche, grädde, körsbärstomater och timjan. Till det serverade han potatisklyftor tillagad i ugnen, mumma!!

I morgon ska jag in och läsa och kommentera era bloggar, finns inte ork till det nu. Men innan jag gör det ska jag åka och titta när Saga spelar en fotbollscup i Ö-vik.
Ha det bra alla
Ajöss

2 kommentarer :

Margit sa...

Hej Marie!
Förstår att bussresan varit jobbig! men NU är du i allafalll hemmma igen. "Borta bra, men hemma bäåst"...och det stämmer nog!
Och god mat belv du bjuden på av "gubben" när du kom hem. Du var säkert mycket saknad!!!
Ha det så gott, vännen!!
Kramen!!!

Roses & Angels sa...

Hej! höga kusten bron är så fin. Utsikten är underbart vacker. Mm vilken god mat du fick. Ha en bra söndag kram