onsdag 2 december 2009

Målat och promenerat

Är glad jag hade dessa på mina skor idag...


...för ibland såg vägen ut så här



Hann måla köksbordet i morse Alla vet att det är onsdag idag, och den dagen är rena himmelriket. Jag skjutsar till skolan, men sedan har jag inget inplanerat förrän S&S ska hämtas 16.30.

Idag målade jag köksbordet, välbehövligt måste jag säga. När jag målade det i somras (var i fulfuru), så använde jag tydligen fel sorts färg. När någon drack te och råkade söla så sögs det direkt in i bordet, även hallon och blåbär var rena pesten.
Dessutom gick det inte att torka riktigt rent, det var som "knottrigt".

Var på "Harjus" igår och fick hjälp av en underbar människa, Anders heter han. När han skulle beskriva hur jag skulle gå tillväga, så använde han hela kroppen för att visa. Man blir glad när man blir bemött på ett sånt sätt, för det finns tillräckligt med surpuppor i vissa affärer.

Tog en skön promenad idag, gick upp till skolan och lämnade mellanmål till Sanna. Var glad jag tog broddarna, för det var skithalt ute. Men jag blir invaggad i en falsk säkerhet dels när det gäller broddar och dels dubbdäck. När J bytt till det sistnämnda så tror jag att jag kan brassa på hur fort som helst, och när jag har broddarna så utmanar jag ödet rejält. Tror att jag är säker med dem, men det upptäckte jag idag att det är jag inte. Tur det hände i skogen så ingen såg mig!!

Vi har en jäkla struldator idag, stänger ner sig själv och det kommer upp olika texter hela tiden. Fruktansvärt irriterande, för jag tillbringar ganska mycket tid vid datorn. Brukar läsa de "vanliga" bloggarna, men sedan kommer jag in på andras också som jag läser. Intressant att läsa om kvinnor (till 99% är det kvinnor som bloggar) i olika delar av Sverige, med varierande yrken, åldrar och familjesituationer.

Igårkväll när de andra lagt sig, satt jag och läste en blogg som var så himla rolig. Jag försökte kväva skrattet så de andra inte skulle vakna, men det var inte lätt. Så den bloggen ska få fler besök av mig, och den lär leda mig till många andra roliga människor som skriver.

Ska gå och läsa en stund, ikväll blir det "Arga snickaren" och "Grey's Anatomy"!
22 dagar kvar
Ajöss






2 kommentarer :

Camilla sa...

Ju fler bloggar man läser ju fler roliga hittar man.
Ha det bra och kram på dig!

livtaget sa...

Kolla min designblogg om du hittar nån bakgrund du gillar :)

http://frucdesign.blogspot.com/

//Elin