tisdag 17 november 2009

Middagsmat






Vad ska vi äta till middag? Den eviga frågan som oftast inte har något svar och skulle man få ett svar så passar det inte alla.
I helgen hade J och jag total idétorka, vi satt och bollade fram och tillbaka vad vi skulle äta. Det slutade med att Sibylla ordnade med middagen hos oss.

Nu är vi bara fyra i familjen som äter middag ihop, tänker ibland på när vi var sju. Hur i hela friden kunde jag pussla ihop det då?
För som det är nu så är det i princip bara två maträtter som alla (läs barnen) kan äta. Det är när vi grillar och när köttbullar, sås och potatis står på menyn.

När vi var sju (det händer nu också), stod jag och gjorde två maträtter till middag. Ja, jag vet, barn ska lära sig att äta av det som står på bordet och duger det inte, får de vara hungriga.
Men ser ni, det klarar jag inte av. Jag vet ju inte hur mycket de har ätit på skollunchen, och även om de får mellanmål efter skolan så tycker jag att de ska äta en "riktig" måltid till.

Här ovan ser ni dagens middag: längst ned "symöteslåda" (dålig bild tyvärr), i mitten Rebeccas mat (LCHF) som hon lagade själv och längst upp Sagas mat.
Eftersom hon inte tycker om den här middagsmaten, så tog jag undan kyckling och tagliatelle som hon fick äta.

Men det här är ett I-landsproblem, det finns värre saker att hänga upp sig på!
37 dagar kvar
Ajöss

2 kommentarer :

Camilla sa...

Ja,denna eviga frågan....Vad ska vi äta till middag?
Jag tycker det blir samma och samma,och så fort jag gör något ny maträtt,rynkar ungdomarna på näsan.
Jag får fortsätta att laga makaroner och korv ;)
Ha det bra och kram på dig!

Madeleine Berglund sa...

Hej hopp! Att tända ljus funkar alltid i dessa årstider. Det är alltid lika mysigt. Idag äter jag soppa till middag, med ett gott bröd till. Mums!!! Kram Madeleine