fredag 6 november 2009

Julklapp, bullbak, barnvakt.



När jag hämtade in posten idag låg ett paket adresserat till mig. Många tankar for runt i skallen, jag visste att jag inte hade beställt något. När jag väl fick upp paketet låg ett julkort i, där stod "vill tacka dig för alla dina köp hos mig på Tradera"!
I paketet låg det sex stycken"klossar" som bildar ordet "GOD JUL". Gissa om jag blev glad och överraskad:))
Jag har köpt bokstäver som bildar ordet "kök" och "home" av honom. Väldigt fina saker som man antingen hänger på väggen eller har stående på en byrå.
Men J undrade (med all rätt) hur mycket jag handlat för eftersom jag fick en julklapp! Men på den frågan svarade jag väldigt undanglidande!!

Har bakat bullar igen, tycker det är så mysigt att barnen får nybakta bullar när de kommer hem från skolan. För att inte tala om doften de möts av när de öppnar dörren...

Vi är barnvakt till Alfons, han ska sova över här. Hans föräldrar håller på att renovera badrum, tvättstuga och hall och med en 8-månaders spjuver får de inte mycket gjort. Bättre han får vara här, det finns ju fyra stycken som turas om att underhålla honom.
Det är en mysig ålder, han är så medveten och rör sig snabbt. Man måste ha koll hela tiden, ett tu tre har han hittat en blomma som ser intressant ut.
Men som någon sa till mig när barnen var små: var glad att hon rör sig, hon kunde ha suttit helt apatisk också. Så sant, så sant...
Ajöss

4 kommentarer :

Anonym sa...

Förstår inte hur man har klarat av hela barnaskaran. Helgen vi hade Alfons var vi 3 st som "jobbade heltid" med att passa honom. Men det var jätteroligt att få låna en sån go grabb.

Camilla sa...

Jag ska på Boom imorgon för att kolla på "ord".
Nybakta bullar...det bästa som finns :)
Ha det bra!

Anonym sa...

Men vad gullligt att du fick en julklapp och vilken mysig klapp sen!! Hembakta bullar, finns det nåt bättre??
Kramizzzz
Gun

Miruschka sa...

Vad kul att du kom in Aina! Jo du, man har det man gör när man är barnvakt! Men jag tror det "jobbigaste" är att man känner ansvaret som barnvakt, om det skulle hända något. Ha en bra helg/kram