lördag 28 november 2009

Barn och barnbarn







Den här stolen hittade jag på en loppis ifjol. Då var den svartmålad och kostade bara 20 kronor.
Fick en idé att skriva våra barns namn och födelsedata på stolsryggen, och barnbarnens på sitsen. Jag har faktiskt varit förutseende och skrivit smått, för jag räknar med ett helt gäng barnbarn.
Ett tag var jag inne på barnbarnsbegränsning, två stycken per dotter. (Fick idén från Kina!!)
Men jag insåg att där kan jag inte lägga mig i, det är upp till var och en.
Fast om man tänker tio år framåt: då kanske det är läge att hyra någon festvåning vid alla högtider. Nog för att vi har ett ganska stort hus, men det ryms inte hur många som helst.
Ekonomiskt då, alla julklappar som ska köpas, för att inte tala om födelsedagar.
Hör ni, ju mer jag utvecklar det här, desto smartare låter det med en begränsning!!
Ajöss


Inga kommentarer :