måndag 19 oktober 2009

Bullbak

Vet inte vad som har hänt, men jag har bakat bullar två gånger på en vecka!! Jag som hatar att baka (trodde jag), började sno ihop degen på ren impuls idag. Tur jag hade alla ingredienser hemma, brukar inte vara så i vanliga fall och då dör "ilet" ut.
Jag till och med experimenterade, blandade strösocker och vaniljsocker till fyllningen. Inte något nytt tänker ni, men för mig är det stort!
Ungarna blev alldeles till sig när de kom från skolan, ganska mysigt att få komma hem och det luktar nybakta bullar.
Men reaktionen lät inte vänta på sig: "har du bakat till Alfons dop"? När jag sa nej, verkade de inte tro mig först. Det har nämligen varit som så att när jag väl har bakat har det varit till föräldramöten eller när vi väntar gäster. Nu sa jag att det bara var till oss, de fick äta hur mycket de ville.
Det säger mycket om mig som husmor, gillar varken att baka eller laga mat:)

Men jag tror det förpliktigar att vara mormor: vi ska baka bullar och vara glada och rödblommiga. Jag måste lägga manken till för att passa i den mallen och jag är på god väg!

Ajöss

3 kommentarer :

Camilla sa...

Till sättet kanske du liknar ,som en mormor ska ,men inte till utseende ;)
Ha det bra!

Miruschka sa...

Tack för de orden, kramar

Anonym sa...

skrattar när jag läser ditt inlägg, just det där med "rödblommig mormor" och nybakade bullar!!! Mormor som jag är så åkte jag upp till Sanna med nybakade tekakor ikväll :))), men det är härligt tycker jag!!
Kramizzz
Gun