måndag 9 februari 2015

Måndagslista

En snusdosa med spegel som jag köpte på loppis för en tjuga,
det var ett riktigt fynd:)

Idag måndag är jag glad/tacksam för att:
* en dam som bor "nästan-granne" och som jag aldrig pratat med, ringde på hos oss och kom in för att beklaga det som hänt. Anledningen var att hon själv förlorade sin son för några år sedan, och visste precis vad vi gick igenom. Sånt värmer ens hjärta!
* jag fick en kram på ICA igår, tack Nina!
* mina bloggvänner fortsätter lämna kommentarer här på min blogg. De senaste månaderna har jag varit urusel på att göra detsamma, men jag ska bättra mig... jag lovar!
* det är vinlotteri på torsdag
* de ljusa dagarna blir längre och längre. Idag gick solen upp 7.55 och går ner 16.01, på söndag ser det ut så här: upp 7.36, ner 16.19. Det gillas:)

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

4 kommentarer :

MARIA I KOS sa...

Här får du en KRAM av mig också ♥

Vardag och flärd sa...

Bra Maria, du hittar glädjeämnen och tar dem till dig!
Kramar Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Blir alltid så glad över att läsa dina listor !
-Det är sällan man är medveten om vad man egentligen ska vara tacksam över...
Varma kramar skickar jag till dej !
/ Anneli

fianathome sa...

Vad gott att höra att du mår förhållandevis bra trots allt och att det finns så goda människor runt om dig. Fint fynd där :) och vinlotteri låter roligt. Är ni många?
kramis från mig med
<3
Fia