onsdag 21 januari 2015

En glad överraskning

I torsdags var det ju tulpanens dag.
 Med anledning av detta, så delade vår
ortstidning för tredje året i rad ut buketter hela
 veckan till människor i vår kommun. De hade blivit
nominerade av släkt,vänner och bekanta, som på ett
eller annat sätt tyckte att de var värda en blomma!
 Natten till i torsdags hade jag sovit skitdåligt, så efter frukosten
somnade jag i soffan i vardagsrummet.
När jag vaknade såg jag att jag hade ett missat samtal på mobilen,
men eftersom jag inte kände igen numret så låg jag kvar och drog
mig lite. 
(Så här med facit i handen, skulle jag ha kollat upp numret.
Då hade jag haft tid att byta kläder och fixa till mig, för 
samtalet visade sig komma från ortstidningen!)
 Plötsligt bankar det på dörren! Jag rusar yrvaken upp från soffan
och går och öppnar, utanför står en journalist med tulpaner.
Tankarna som hann rusa igenom huvudet...
- Jag har ju inte sminkat mig
- Hur ser jag egentligen ut i håret?
- Gud vad jag ska se nyvaken ut

Nåja... trösten i allt elände var att det var en liten
bild i tidningen dagen efter, frånvaron av smink
syntes inte så mycket!
Blommorna var för övrigt från J:s syster, som
tyckte att vi behövde uppmuntran i det mörker 
vi lever i.
En otroligt fin gest som värmde väldigt mycket

Idag ska jag på ett läkarbesök, efter det hämta
upp några saker jag köpt via FB och sist men
absolut inte minst: vara barnvakt hos barnbarnen.
Nu är det stackars Gustav som drabbats av feber...

På hemvägen blir det nog ett besök på Megaloppisen,
nu är det väldigt länge sedan jag var där!

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

8 kommentarer :

Camilla sa...

Den buketten var du värd!
Kram!

Vardag och flärd sa...

Så roligt att få sådan uppmärksamhet, fint av J:s syster!
Gott att få rå om de små barnbarnen.
Jaha, nu kan jag tro att du får med dig lite saker hem från Megaloppisen, det är väl dags att fylla på lite nu eftersom du rensade ut så mycket tidigare.
Ha en bra dag, vännen!
Kramar Eva

MARIA I KOS sa...

Vad fint gjort av din svägerska.
Det var en trevlig överraskning förstår jag.
Du är värd detta ♥♥
Kram ♥

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken omtumlande och glädjerik väckning ! - Såna gester värmer när det känns svårt och jobbigt.
Vilken lycka för dina barn och barnbarn att du har möjlighet att "vårda sjukt barn" ♥
Ta hand om dej du också och hoppas du gör några fina fynd på loppisen !
Varma kramar / Anneli

Evashusotorp sa...

Va kul att just du fick en bukett, den var du värd.
KRAM

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg!
Kram bia

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en fin helg
kram Rosa

birgitha sa...

Den buketten behövde du och Johan och tjejerna. Stora kramar❤💐