måndag 5 januari 2015

Årets första måndaglista

En vacker bukett som vi fick av J:s syster och hennes man på nyårsaftonen = vårkänsla!

Idag måndag är jag glad/tacksam över att:
* jag och tre av mina döttrar var på secondhand i lördags, jag gjorde flera fynd där
* J snart har tapetserat klart på övervåningen, snart blir det min tur...piffet
* vi trots allt hade en bra nyårsafton, men visst kom det tårar för vår Liza
* alla helger är över snart, det ska bli skönt med vardag igen
* jag har min fina, fina familj, de är en stor tröst för mig nu
* jag har min blogg, har upptäckt att jag blir hjälpt av att skriva och på så sätt bearbeta sorgen. Häromdagen startade jag en "sidoblogg" (Livet efter 4/11 2014) som enbart kommer att handla om Liza, den blir som en slags dagbok.

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

4 kommentarer :

Pia Maria sa...

Det är roligt att läsa dina måndags listor Marie! Att kunna vara tacksam och glad över små vardagliga händelser är en gåva.Tack för att du delar med dig! Kram <3

Monkan sa...

Att skriva, dela med sig,gråta är en bra terapi. Att hitta de små trådar att hänga kvar i när det blåser som mest.
Kram <3

Vardag och flärd sa...

Förstår att ni börjar komma in i vardagen igen, och era flickor och barnbarn gör att livet måste gå vidare. Gråta måste man göra när helst det behövs. Bra att du skriver av dig.
Tänker på er mycket!
Varmaste kramar
Eva

mariaikos sa...

Fin måndagslista.
Jag har läst din Lizablogg. Så bra att du kan skriva av dig dina känslor där.
Jag tänker på dig och din familj♥
Kram ♥