onsdag 13 november 2013

Fönsterbrädor av marmor...

 Detta är säljarens bild som var på Facebook!
Jag köpte två av varje, nummer ett ska vara i vardagsrummet,
 nummer två i köket och nummer tre i sovrum och gästrum.
Paret jag köpte dem av ska totalrenovera ett hus
 som byggdes 1960, därför sålde de ut det mesta
av inredningen (typ köks- och badrumsinredning).
 Nu slipper jag de fula fönsterbrädor som vi haft sedan vårt hus
byggdes...
  Jag var inte riktigt säker på om det skulle funka med måtten på dem 
till köket, men gudskelov så gick det bara bra!
 Jag är riktigt nöjd:)
Nu återstår att sätta upp de som ska vara i vardagsrummet, men
först måste J laga den ena av dem. Den gick nämligen sönder när
paret skulle montera ner den, men enligt den allvetande Google 
så ska det inte vara några problem med lagningen!

Ha det gott!
P&K

2 kommentarer :

Vardag och flärd sa...

Så fint! Marmorbrädorna är ju lättare att hålla rena, träbrädorna blir det gärna fula märken på.
Ha en fin dag!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Det blev ju jättefint och är det inte fantastiskt med nätet så att man kan få reda på sånt här!
Och google vet och kan det mesta, också fantastiskt.
Dessutom blev det väldigt fint!
Agneta kram