onsdag 9 oktober 2013

Hastigt och lustigt!

 J kom hem med två hockeybiljetter igår, tanken var att Saga och
Sanna skulle få dem. Men den äldre av döttrarna hade mycket
läxor och den yngre hade huvudvärk, så helt plötsligt...
 ...var det J och jag som åkte iväg till matchen.
Jag var väldigt hockeyintresserad på -80 och -90 talet. mycket
på grund av att J var aktiv då. (Han var faktiskt så duktig att MoDo
hörde av sig och han fick provspela med dem!)
Att återigen få uppleva den härliga stämningen som är på matcherna,
att helt oplanerat åka iväg så där en helt vanlig tisdag...det gjorde
min dag;) (Trots att MoDo förlorade med 0-1!)


Idag ska jag tillbringa några timmar hos Jeanette på Blomkrukan
jag känner mig spänd, pirrig och förväntansfull!
Rapport kommer förstås i morgon:)

P&K



5 kommentarer :

Camilla sa...

I början av 90-talet var jag faktiskt också intresserad av hockey.
Intresserad och intresserad...Foppa var ju kul att titta på, eftersom jag var kompis med han då :)
Nu har jag inte varit på en match på flera flera år.
Synd att dom förlorade!
Kram!

Vardag och flärd sa...

Kul att uppleva gamla minnen!
Ha en härlig dag på Blomkrukan!
Kramar Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Kul att gå på match - jag har inte varit på det på evigheter men det var väldigt roligt det jag minns!
Agneta kram

Marianne sa...

Alltid kul att se matcher på plats!:)
Hoppas du får en riktigt rolig dag på blomkrukan!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Attans också att dom inte fick med sig nån poäng! Tycker faktiskt dom gjorde en bra match :)
Kram