torsdag 8 augusti 2013

Siluett...

 När jag var på auktion för några veckor sedan, så såg
jag den här tavlan på visningen innan. På något sätt föll
jag för den, vet inte direkt varför...
Auktionsutroparen berättade att det var en siluett-tavla,
någon har alltså suttit och klippt ut motivet. 
Vilket tålamod och vilket hantverk!!
Jag bjöd trettio kronor för den, och J fick nästan en chock när
han såg att det var jag som ropat in den. Han hade nämligen stått 
och funderat på vem som skulle vilja ha den fula tavlan...;)
Nu hänger den i Lillstugan och gör sig bra där!

Ha det gott!
P&K♥


6 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Haha, tack för skrattet så här innan sänggåendet.
Du och "J" - ett oslagbart par! ♥
Kram

Melody and M.E sa...

Men inte är den ful, jag tror att det kommer bli en renässans för siluetttavlor!
Kram
M.E

Annes vita rum sa...

Haha! skönt att börja dagen med ett skratt:) Tack för den:) Ha en fin dag..Kramiz

Vardag och flärd sa...

Jag tycker tavlan är vacker! J kan inte mena att den är ful?!
Kram Eva

Rosa i huset i vitt sa...

Den är fin tycker jag
kram Rosa

Susanne P sa...

Det är nog så att vi ser saker med olika ögon...
Kram