fredag 5 juli 2013

Sommarvågen

"Allsång på Skansen" och "Lotta på Liseberg" kan slänga sig i
väggen, här i Ö-vik har vi "Sommarvågen".
Samma koncept, fast en aningens mindre;) 
Vi har i alla fall vackrare omgivningar, här syns de gamla 
saltmagasinen där det har varit loppis på somrarna.
Foppas hotell till höger...
...långt där borta syns gamla hamnkranar...
...här i gästhamnen fanns det gott om plats.
Skulle man bli trött i benen erbjuds ställen att sitta på,
och skulle dessa stolar kännas obekväma...
...så finns det skönare alternativ:)
Oj vilket habegär jag fick när jag såg denna soffa av
betong, tänk att ha en sån hemma i trädgården!!

Ha det gott!
P&K

6 kommentarer :

Vero sa...

Och här i Östhammar har vi ingen allsång alls...

Marianne sa...

Vacker liten stad!:)
Tyvärr åker vi oftast bara igenom, men någon gång har vi strosat på stan. Aldrig varit nere i hamnen sådär, gud vad det är mycket man missar i vårat vackra land!
Soffan var skithäftig, bara gjuta på!;)
Kram

Marita sa...

Vilken cool soffa. En sån under äppelträdet :)

Hajan sa...

Det var väldigt intressant, jag har aldrig varit där.
Så bra att jag ramlade in hos Dig.
Var och tittade in hos Tre tanter där fann jag dig. Vilket hotell
att de inte har visat det på Tv,
eller har jag missat det.
Vacker hamn har Ni med, jag älskar de gamla sjöbodarna, de har jag sett i alla fall.
Tack i allafall

House and Garden by Bia sa...

Åh så roligt att få se lite bilder från Ö-vik...där var jag mycket på mina sommarlov...farmor och min farbror o faster o kusinerna bodde i en stuga på "Hornön" om du känner till den ?...det var tider det ;)))Farmor bodde i en liten stuga på samma tomt ska jag kanske tillägga, hihi...och nu Marie kan du titta i mitt senaste inlägg...äntligen bilder från lillstugan ;)))
Ha det gott!!!
Kramis

Petra sa...

Ö-vik är en fin stad;) minns att det var loppis i nere i hamnen om somrarna, kul att få se lite bilder ,särskildt när jag inte varit där på två år.hotellet har jag vänner som jobbar på så kul att få se;)