onsdag 31 juli 2013

Loppissaker och surströmming...

Det här är de saker jag köpte på loppisen i måndags, allt för den
facila summan av 85 kronor!
Nu vet jag ju inte om den här saken är ämnad som kort- och
kuverthållare, men jag använder den till det.
Den var faktiskt dyrast av alla sakerna, hela 30 kronor kostade den.
Sedd från ena sidan...
...och den andra.

Igår var vi bjudna på surströmming hos J:s syster och svåger, med
var även J:s bror och hans fru. Snacka om att snålvattnet rann innan
jag fick den första biten i munnen, jäklar i mig vad gott det var!
Jag åt hela fem stycken innan jag var nöjd, men skulle nog ha kunnat
klämma i mig några till;)

Ha det gott denna sista dagen i juli!
P&K






5 kommentarer :

Susanne P sa...

Men himmel och pannkaka så gott!
Jag tror vi måste äta surströmming till helgen...

Kram

Carina Sjölund sa...

Mmmm surströmming är mumma det!

Ha en fin dag!
Kramen♥

gunsan sa...

Ojoj vad sugen jag blir, korthållaren är ju jättefin;-) kramiz

blockethuset sa...

Åååå...du fyndar så mycket vackert:))

Vardag och flärd sa...

Du är så himla bra på att fynda!
Surströmming var längesen jag åt, längtar faktiskt lite efter det nu.
Ha det fint!
Kramar Eva