söndag 21 juli 2013

Ljuslykta

Det finns en anledning till varför min blogg heter som den gör,
loppis och inredning är bland det roligaste jag vet!
När jag kliver in genom dörren till en loppis och ser alla godsaker,
ja då är det nästan så jag får ståpäls;)
Först skannar jag rummet, sedan går jag ett par varv och lyfter,
vrider och vänder på sakerna.
Var in på en supermysig loppis i fredags
 ("Sök och finn"), jag var på jakt efter
 djuptallrikar till stugan.
Hittade sex stycken för fem kronor styck, men även denna ljuslykta.
Visste exakt var jag skulle hänga den... i Lillstugan förstås;)
(I bakgrunden syns en tavla som jag ropade in på auktionen i
onsdags, mer om den senare!) 
Priset för denna skönhet? Endast 45 kronor = rena rama fyndet!  

Idag kommer Bea och hennes familj och hälsar på, längtar!!
P&K




3 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Fin ljuslykta...passar jättebra där i taket i lill stugan;))
Blåser det hos er?....vi håller på att blåsa bort här...blåst är det värsta jag vet på sommaren.....som tur är skiner solen iaf;))och värmen ska komma tillbaka också...jädrans tur det,hihi....
Kram bia

Rosa i huset i vitt sa...

vilken fin ljuslykta
ha en bra kväll
kram Rosa

Susanne P sa...

Jag tror jag har sagt det förr men jag säger det igen: du har verkligen "loppis-ögon"! Allt blir så fint som du hittar,
Kram