onsdag 26 juni 2013

Det blev inte som jag tänkt mig

Igår var jag till blomaffären för att köpa en ampel, men tyvärr hade
de ingen. Vad göra? Jo... jag åkte iväg till loppisen jag var till i
förrgår, kom på att de hade massor av krukor och amplar för
bara en femma styck.
Glad i hågen åkte jag iväg, i väskan hade jag min "loppisbörs" som
innehöll exakt 77 kronor;)
Jag hittade faktiskt det jag var ute efter, men i slutändan hade
jag inte råd!
 Jag fick nämligen syn på två kornischer för trettio kronor styck,
det var nästan så att det stod mitt namn på dem:) 
Nu tänker ni nog: "men hon hade ju 17 kronor kvar, det skulle ju
faktiskt räcka till en ampel".
Men så är icke fallet, för jag hittade två saker till...
*
*
*
*
*
För att ni inte ska bli uttråkade av ett långt inlägg, så kommer
fortsättningen i morgon!

Ha det gott!
P&K




4 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Såna kornischer kommer jag ihåg att min svärmor hade :)
Men åhh... cliffhanger! ;)
Kram och god morgon!

blockethuset sa...

Åå vilka underbara kornischer...och det där med loppisbörs var gulligt:))

Carina Sjölund sa...

Tack, goa du♥
Kramen♥

Vardag och flärd sa...

Åh, vilka vackra kornischer - och vilket fyndfyndpris! Grattis!
Kram Eva