lördag 27 april 2013

Prärieklocka

 Igår köpte jag en blomma som jag aldrig haft tidigare: en
prärieklocka.
När jag googlade om hur man ska sköta den, så fick jag veta att
man ska betrakta den som "en bukett med rot". 

Den håller bara i cirka fyra veckor, men jag betalade bara 29,90 
så det känns helt OK!

Igår använde jag planteringsbordet för första gången i år, det är
en härlig och meditativ känsla att köra ner händerna i jorden:) 
Jag hade köpt penséer som jag planterade i Lillstugans blomlådor,
det räckte även till en kruka som står på bänken i farstukvisten.

Hoppas ni får en toppenfin lördag!
P&K


9 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Snygg blomma! Kanske man borde köpa en sån. 4 veckor borde jag kunna hålla liv i den. Sen ska den ju ändå dö ;-)
Kram

Camilla sa...

Jättevacker blomma.
Fyra veckor...jo,så länge borde man kunna hålla den vid liv ;)
Kram!

Marie maräng sa...

Vad fin den är.. det visste jag inte. Det är ju otroligt billigt och långhållbarhet för en "blombukett"

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

blockethuset sa...

Jag gillar också gjord mellan fingrarna...har fått lite idag!
Kram
c

House and Garden by Bia sa...

Hej Marie!
Nu är jag tillbaka i vardagen igen;))
Tänkte bara kika in och önska dej en trevlig helg...hoppas ni får bra väder där uppe!!
Kram från bia

MARIA I KOS sa...

Vacker blomma. En sån har jag aldrig haft.
Ni har fått så fint i vardagsrummet efter renoveringen.
Snygga soffor och bordet.
Ha en fin kväll.
Kram ♥

fianathome sa...

Åh va fin! Så härligt. Jag har också köpt penseer men här så rackarns kallt så det går inte att plantera. Man får nagelbit :(
Ha en skön lördagskväll
Fia

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Jo jag hörde då jag klev upp på eftermiddagen att dom hade varit ute och finåkt, haha

Vardag och flärd sa...

Prärieklokan är vacker! En gång hade jag en men man kan säga att den dog snabbt och jag blev så besviken!
Kram Eva