fredag 29 mars 2013

Presenter och tapeter

 Första paketet fick jag av Lykke, denna fina har hon gjort på
förskolan.
På tal om lillgumman så fick hon magsjuka i onsdags, en rejäl 
sådan också. Hon har kräkts i mängder, så Liza har tagit hand
om henne medan jag skött tvätt av sängkläder bland annat.
 Tack gode gud för tvättmaskinen...och torktumlaren!!
Av Liza fick jag detta fina blomsterarrangemang, på den infällda
bilden syns en "fejkblomma" men väldigt välgjord och fin:)



Dagens största överraskning fick jag när vi kom hem från affären, en bloggkompis hade varit och lämnat detta fina kort till mig.
Helt enormt när jag tänker efter... en människa som jag mestadels känner genom bloggen, hon tar sig tid att skapa ett sånt vackert kort och sen kommer hem till mig med det!!! Otroligt fint gjort, synd bara att jag inte var hemma. Tack så otroligt mycket♥

En annan överraskning blev att tapeterna kom igår, så vi åkte ner och hämtade dem. J satte omgående igång med tapetseringen, så nu återstår lite runt fönsterna och sedan fondväggen.
Men det är mycket annat som också ska göras, nytt golv, socklarna ska på plats och likaså taklisterna. Efter det blir det finlir i form av att sätta upp kornischen, lampor och tavlor, men sedan blir det min tur att ta över;)
Gardiner, blommor, prydnadsgrejor, kuddar, plädar osv osv

Sofforna kommer 10/4, men man kan göra allt annat färdigt innan dess. Till saken hör att Rebecca och jag ska till IKEA nästa lördag, då blir det nog ett och annat piff som kommer med hem!

Nä, nu ska jag sova min skönhetssömn, behöver mer och mer av den för varje år;)
Sov gott och dröm sött!
P&K

6 kommentarer :

Camilla sa...

Låter som en fantastisk födelsedag.
Hoppas lilltjejen mår bättre nu och att ni klarar er från magsjukan.
Kram!

Helene sa...

GRATTIS i efterskott !!
Hoppas du fick en fin dag !!
Jätte-fint kort och det andra oxå = ))
GLAD PÅSK !!
Kram Helene.

Annes vita rum sa...

Ojj,har jag missat din födelsedag! Då säger jag stort Grattis i efterskott! Stackar lilltösen,fyyy för allt elände som går nu..Önskar dig en fin helg med din familj..kram

blockethuset sa...

Vilken trevlig överraskning du fick, sånt uppskattas!
Så härligt att tapeterna hittat hem...
Kramis
c

House and Garden by Bia sa...

Gratis i efterskott!!!
Vilket trevligt kort du fått också...så snällt!
Önskar dej en trevlig Påsk helg;)
Kramisar

fianathome sa...

Uff, stackars liten med sån magsjuka. Är ju så äckligt och måsta kräkas. fy för.
Lycka är att få överaskningar!
kram
Fia