tisdag 12 juni 2012

Solstol

 En gammal solstol som jag fått tag på...
 ...jag tog bort själva sitsen...
..där baksidan är av en gammal jutesäck.
Jag köpte ovanstående och fixade, trixade, sydde
och svor om vartannat...
...men till slut så blev det som jag tänkt mig.
Nu står den på vår lilla uteplats på framsidan, den
är jätteskön att sitta i!
För ovanlighetens skull har jag inte målat den vit. Jag
tycker originalfärgen är jättefin, så den får vara ifred
för penseln;)

Hoppas ni får en bra tisdag!
P&K♥



16 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Jasså du ska också sitta hela sommaren ;)

Vad fin den blev och vad duktig du är som klär om den själv.
Kram och godmorgon!

Annes vita rum sa...

Jättefin och jättebra gjort,hade jag aldrig fixat:) ha en bra dag...kram/anne

Marianne sa...

Fin! En riktigt skön lat-stol:)
Vad blir det av juteväven då, något fint altantillbehör kan tänkas?
Kram

Carina Sjölund sa...

Blir en härlig vilar stol det där :)
Såg den faktiskt när jag gick förbi dig igår!
Kramen rara du♥

Susanne P sa...

Åh, så fint. Ibland så lönar det sig att slita och svära lite... ;)
Kram

Tina sa...

Det var bra gjort, de där svordomarna halkar gärna ur när det blir trixigt, hehe! Snyggt!
Hade jag satt mig i en solstol hade jag nog somnat, för solen visar sig inte här på länge än..

kramen

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte vennen :)

Så fin den ble :) Du er flink :) Kan tenke meg du kan nyte noen rolige soltimer i den stolen :)

Og helt enig, den hadde så fin farge, så da kan penselen få hvile litt :)

Her er det grått og varmt i dag, og litt regn. Sommerværet lar fortsatt vente på seg.

Ha en fin dag, vennen :)
Klem Lisa:)

Marie maräng sa...

Härlig semesterstol för lata dagar ;)
Ha de!
Kram Marie

Herr Nilssons Fru sa...

Den blev ju kanon - oh den ser skön ut också.
Men sitt nu inte där o lata dig hela dagarna:)

Kramiz

Rosa i huset i vitt sa...

Ser ut som man kan somna bra i den

Kram Rosa

Sus sa...

Den blev ju jättejättefin!
En sån stod på gården undras vart den har tagit vägen.... ;)

Kraaam

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Haha, vilken bra ide! Kom kånkandes med din stol du eller så tar du helt enkelt och lånar en av mina :)

Bella sa...

Så fin den blev!! Den hoppas jag du får många sköna stunder i i sommar :)

Kramar Bella

Karin sa...

Hoppas du får många sköna soliga dagar i din fina stol!
Kram ♥

MARIA I KOS sa...

Snyggt ! Sara har de gardinerna i svart-vitt .

Jag kommer att blogga i stugan , datorn följer med så pausen blir inte så lång .Beror nu mest på Hannas akuta hemflytt som tagit tid och kraft . Vi har ju nyss flyttat ut David och nu bor hon i hans gamla rum . Det är såklart jobbigt för henne att flytta hem , hon är snart 26 år och har flyttat hemifrån vid 19 .Men det är så svårt att få lägenheter här . Vi hoppas det löser sig .

Kram ♥

fianathome sa...

Snygg stol. Jag avundas alla skickliga sömmerskor/skräddare, som har sånt fint handlag med tyger. Jag hade inte bara svurit fula ord, jag hade kastat ut den till slut - helst genom ett stängt fönster. Så därför så utsätter jag mig själv och min omgivning för sömnad.
En sån där härlig stol kan ju vara lite si och så att veckla upp... :P
Vissa saker ska man inte måla om även om det sliter i målartarmen. Snygg vart den tycker jag!!
kram
Fia