lördag 11 februari 2012

Före och efter

En sån här pall hade vi i mitt föräldrahem, jag har haft
bilden av den i bakhuvudet när jag gjort mina loppisrundor.
 Helt plötsligt stod den bara där rakt framför mig,
dessutom med en prislapp som det stod femtio
kronor på. YES!!
 Jag slipade och målade den två varv, under tiden
funderade jag på hur jag skulle kunna "piffa upp" den.
Ett tag var jag inne på att texta något, eller måla
  något motiv.

Efter att ha velat hit och dit så bestämde mig för decoupagé,
men det var lättare sagt än gjort! De där j**la servetterna gick
ju bara sönder (tur jag var ensam hemma så jag kunde ösa
ur mig alla svordomar jag kunde komma på!)
Till slut gav jag upp, men kom på att jag hade röd/vita
kökshanddukar sedan i julas som jag kunde använda.
Jag klippte till bitar som jag satte fast med häftpistol,
lackade sedan med decoupagélim.
Skulle jag ledsna på det här tyget, ja då är det
ju bara att byta!
Det bästa av allt är att jag hade allt material hemma,
så kostnaden stannade vid femtio spänn:)

9 kommentarer :

Amanda sa...

SUperfin! Visst blir man glad när man hittar nått man letar efter till ett så bra pris! :)

Kram!

Helene sa...

Åh va fint !!
Det tyget känner jag igen = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Vardag och flärd sa...

Åh, vilka vibbar jag får när jag ser pallen! Underbar! Och tänk vilka praktiska saker de gjorde förr. Du är också praktisk som klätt den med tyg som går att byta efter humör eller årstid! Du har lyckats!!
Kram Eva

Camilla sa...

Du är ju bara SÅÅÅ bäst!
Gud så fint. Och billigt ))
Kram!

Marianne sa...

Jättefin! Perfekt när prislappen stannar på behagliga summor:)
Kram Marianne

ansepanse sa...

superfint :) vad duktig och påhittig du är, jag har ett svagt minne av att min mormor hade en sådan stol
ha en fin helg vännen - kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Kanonfin. Tänk vilka fynd du gör:)
Jag tycker också jag känner något minne från en sån där trappstege från unga år.

Kramiz o go lördag

gunsan sa...

Men lyckliga du som har en sån där trappstege;)

Såååå fin den blev o vad praktiskt med tyg på, helt perfekt o superfint;)

Kramizzz

Evalena - bakeandfun sa...

men shit va fin den blev!!
Vi hade också en sån, undrar va 17 som hände med den...
Du e ju så duktig!
kram