måndag 5 december 2011

Måndagslista vecka 49

Se, då krypa tomtar upp ur vrårna,
upp ur vrårna...

Vilken scenförändring! Från att ha varit så in i bängen mörkt och höstlikt, så behövdes det bara pyttelite snö för att julstämningen ska infinna sig:) Det har alltså snöat under natten, inte mycket men det räcker gott och väl för att det ska upplevas som ljusare! Hoppas nu bara att den inte försvinner...

Idag måndag är jag glad för att:
* Lykkes namngivningsfest blev så lyckad
* jag fick rå om alla fem barnbarnen i lördags
* pepparkakshuset står på plats utan missöden
* jag har full koll på julklapparna
* hyacinterna börjar slå ut och doftar underbart
* jag ska vara "värdinna" för vinlotteriet på söndag
* jag har en stor och fin familj som jag älskar över allt annat!

19 dagar kvar:)
  

10 kommentarer :

Skogslyckan sa...

Härlig måndagslista!! Ja det lilla pudret gör allt ljusare, skall bli kul att åka och fota veckans nyheter. Min bror som är fotofantast säger att det till 30 % beror på kameran, resten på den som står bakom...ler. Ha en fin vecka min sköna bloggvän!
Kram Pia

Carina Sjölund sa...

Härlig lista som alltid!
Ja, tänk bara 19 dagar till jul :)
Kramen♥

Susanne P sa...

JA! Visst blev man glad av den lilla snön som kom! ;)
Härlig måndagslista!
Kram

Camilla sa...

Den här snön räcker. Inge mer nu ;)
Kram!

Jejje sa...

underbar lista:)Min hyacint doftar också,lite juldoft passar bra.Här har det också snöat.....vilken mysig tomte gubbe på bilden:))kram från norr

Marianne sa...

Här har ingen snö visat sig ännu men lite frost har vi fått! -man får vara glad för de lilla;)
Så underbart med fem barnbarn! Vi har en som fyllde 1 år nu (kalas i lördags:) och en som tittar ut i januari -det är så mysigt!:)
Ha en fortsatt bra måndag!
Jag gillar verkligen dina måndagslistor:)
Marianne -Min Lilla Skrubb

Sus sa...

Tillochmed Jag vill ha iiite snö ;)
Det är så attans brunt och mörkt!

Kraaam

lotta sa...

Vilken fin gladlista du gjort. Det borde man göra oftare!! Jag älskar också hyacinter. Ja tack marknaden gick jättebra. Jag vill åka på en ny direkt... Ha en fin vecka. Kram Lotta

Malin sa...

NU funkar din sida! Härlig lista som vanligt, kul att lördagen blev så lyckad! Har ni snö, vad fubbit....
Kram

gunsan sa...

Härlig lista;)) Visst är det mysigt med den lïlla snön, o den här veckan kommer den ligga kvar i vilket fall, det ska tydligen bli lite kallt framåt fredag;)

kramizzzz