torsdag 3 november 2011

Favoriter i köket


Vi renoverade vårt kök våren -07, känner mig fortfarande så nöjd med det. Det var mycket att fundera på innan: färger, kakel, luckor, bänkskiva osv.
* Hur kaklet skulle sättas upp, ja den idén fick jag från ett hemma hos-reportage i Allt i Hemmet. 
* J föreslog att vi skulle ha liggande panel på en vägg, är glad att jag nappade på det!
* Trots vad Simon och Tomas säger, så ville jag ändå ha vitrinskåp för att förvara favoritsakerna;)
* Har tidigare skrivit om kryddlådan, guld värd vid matlagning.
* Redskap i en kanna, salt i en gammal smörbytta(!) och bland annat matolja i ett flaskställ, nära till hands!

Den enda nackdelen, ja det ska väl vara att köket börjar bli för litet! 
Med fem barn, tre mågar och för närvarande fem barnbarn,, så behöver man inte vara Einstein för att räkna ut att det skulle behövas några kvadrat till.
Jag har börjat så ett frö hos J, men det tar nog lång tid innan det börjar gro;)!

6 kommentarer :

mariaikos sa...

Ni har så fint kök .
Skulle jag skriva om vårat hade det nog blivit tvärtom , det är aldrig renoverat . Kaklet är det fulaste i hela huset !
Vi har bara bytt vitvarorna ( eller dom gamla var röda så det kanske heter rödvarorna)
Kram ♥

♥ Carina ♥ sa...

Jag kan nästan gissa vad du sått för frö. Handlar det om en vägg som ska ner tro? ;)
Ni har hursomhelst ett fint kök!
Kram

Lotta sa...

Bra av dig! Jag sår också frön i tid för att de ska gro till sig! Det är kvinnlig list, eller hur?? Kram Lotta

Sus sa...

Mycket gror bättre med näring och värme i överflöd.
Kanske *J* också ;)

Kraaam

gunsan sa...

Ert köäk är så fint o jag förstår vad du menar;))

Du får vårda det där fröet väl;))

Det är inte utan än att man får trixa när alla är samlade;))
kramizzzz

gunsan sa...

SV; hihi, vad bra jag stavar till "kök" ;))
Jomen visst, i helgen slår vi på stort o firar R o mig tillsammans;))
kramizzzz