fredag 14 oktober 2011

Kryddor

Vi renoverade vårt kök våren -07 och eftersom huset är
byggt i slutet på 70-talet, så var det mörkbruna skåp
och kaklet gick i färgerna brun/orange.
Något jag alltid retade upp mig på när jag lagade
mat, det var att hitta rätt kryddor som stod i ett
skåp i tvåliters glasslådor. Jag var tvungen att lyfta
upp burkarna för att se vilken sorts krydda det var.

Bland det första jag gjorde när jag planerade
köket, det var att se till att lådan närmast
spisen skulle innehålla kryddburkarna. Lätt
att nå och lätt att överskåda!
Sen att jag får gliringar för att de ligger i 
bokstavsordning..... det får jag ta;)!

Glöm inte min utlottning!

9 kommentarer :

Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon!! Go fredagsmorgon!!
Ordning o reda på kryddor - de e gott.
Kramiz Anki

Fru Vallmo sa...

Jag känner problemet, och idéen är ju riktig smart! Ska se om jag kunde fixa det här i min låda brevid spisen. (Tills jag får mitt nya kök)
Kram på dig

Hemma hos Märtha sa...

Smart förvaring! Något vi missade när vi gjorde om köket...Burkarna står lite huller och buller inne i ett skåp. Hopplöst!
Kram
Anne-Lie

Malin sa...

Fråga mig om jag blir avundsjuk, fråga mig!! JÄTTE.... Gud så smidigt!
Kram

Äppelblom sa...

Hej Marie!
Jag har också kryddburkarna i bokstavsordning fast de står i krydddhyllan ovanför fläkten.
Ha en skön helg!
Kram

ansepanse sa...

en sådan låda skulle jag också vilja ha men vårt kök är inte sådant att jag skulle få plats med en
kramar

Anna sa...

VAD FINT DU FÅTT HÄR INNE!! Mega lajk!!

Lite "sova med fienden varning" på dig va? ;P Hihi

KRamis och ha en myspysig hälg!

gunsan sa...

Hihi, här var det ordning o reda på kryddorna;) I min låda, ligger en del ner o en del står upp, fast de är i lådan vid spisen i vilket fall;)
kramizzzz

Anonym sa...

Är du nöjd med krydd burks lådan, svara gärna på bloggen, jag har nämligen stått och tittat ett sånt på ikea.

enkla nettan