torsdag 20 oktober 2011

Go'fika

Pigtittaren är faktiskt från 1800-talet, har bara målat
dit årtalet för skojs skull! Den lilla ljuslyktan köpte 
jag på loppis igår och de rostiga spikarna (!) hittade
jag i ladan uppe i stugan!

Har kommit hem från Gun där det bjöds på bland annat en urgod marängtårta, jag fick till och med mig en "doggy bag" hem till den övriga familjen;)
Vi gick husesyn och oj vilka fina detaljer som finns i deras hus, jättecharmigt med gamla dörrar och småsaker som fick mig att minnas tillbaka till när jag var liten. Det var en mix mellan gammalt och nytt, helt i min stil och smak!
Tack igen för mycket gott fika och tack även till mannen i huset som skjutsade hem mig!


6 kommentarer :

gunsan sa...

Vad gullig du är, kul att de gillade tårtan;))
Men du är otrolig på att hitta fina saker, vilken gullig lykta;)) Visst är det en liten liten flaska som står på din pigtittare??? Nu är jag på jakt efter små gulliga gärna gammaldags burkar till mina te-sorter;))

Kramizzzzz

mariaikos sa...

Vad kul att bli bjuden på fika och trevligt umgänge. Låter smaskigt det hon bjöd på .
Vilken fin pigtittare . Jag kommer ihåg att jag hade en röd när jag var liten . Den hade varit rolig att ha kvar nu .
Söt lykta .
Kram ♥

Osloskånskan sa...

Min mamma hade en jättefin pigtittare; var har den blivit av? Kände häromdan att jag nog skulle vilja ha en....

Mia systeryster sa...

Vad gott med maräng tårta! Kul med en liten bloggträff=D
Kram

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vad kul att du vill vara med i min utlottning, jag blir verkligen glad;)!!
Så gott med marängtårta, mums, hihi.
kramkram<3nettan

Carina Sjölund sa...

Jag kom inte riktigt ihåg vilken bok det var. Men jag skickar en med henne, då får du se om du känner igen den!
Annars får du byta.
Tack att du kör i morgon :)
Kramen♥