torsdag 15 september 2011

Kärlek och kåldolmar

Hjärtegryn♥♥♥

Sagas lag vann med 5-0 igår, bra jobbat tjejer!!
Jaha, vad händer idag då? Promenad förstås, sen ska jag fortsätta läsa en bok som kom med posten igår.
Idag är vi bjudna på mat hos J:s syster och man, det är kåldolmar som står på menyn. Det är J:s absoluta favoritmat, men en maträtt som jag aldrig har gjort. Invecklat, pillrigt och tar lång tid, det är min uppfattning. Nog för att jag skulle göra nästan allt för min man, men där går nog gränsen;)!

Ha det bra alla
Kram♥

12 kommentarer :

Susanne P sa...

Först?
Kåldolmar är så himlarns gott men lite pillrigt att göra. Härom dagen åt vi kålpudding. Same same but different, liksom! ;)
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Sicka sötisar de satt där!!
Kåldolmar har jag heller aldrig gjort, jag gör kålpuddning de e enklare o lika gott. Är inte så förtjust i varm kål så jag äter inte dolmar, de e för mycket kål.

Ja vi gör vi inte för de älskade männen...men inte allt.. :)

Kramiz ha en skön dag

Camilla sa...

Hahaha...samma här. Ja..att det är Gubbens favoritmåltid. Men han får det aldrig här hemma. Inte för att jag inte ids. Nä...jag lagar bara mat som JAG tycker om :)
Kram!

Helene sa...

Jag har aldrig gjort kåldolmar jag heller men GOTT är det !!
Vilken bok fick du ?
Jag är så BOK-sugen nu...
Måste beställa nåt bra.
Ha det gott.
Kram Helene.

Malin sa...

Älskar kåldolmar men har heller aldrig gjort det, tror mig veta att det är jättekrångligt. Krogen jag jobbade på i alla år gjorde ALL sin lunchmat själva förutom just kåldolmar, jag menar då MÅSTE det ju vara jobbigt eller hur?? ;-)
Kram

ansepanse sa...

kåldolmar är jättegott men jag lagar aldrig till det eftersom jag tycker att det är för mycket jobb bakom
Sv: färgen är Alcro panelgrund, J frågade speciellt efter en färg som ska täcka alla kvisthål
bamsekramar

♥ Carina ♥ sa...

Jag gillar också koldolmar och du, dom går faktiskt att köpa färdig :)

Attans! Jag missade både en seger OCH ditt fikabröd igår! Nåja kul att dom vann i regnvädret :)

Vilken fin bild på dina hjärtegryn. Det ser ut som, Alfons är det va?, tänker : Suck! Nu ska mormor ta kort IGEN!! Hihi
Kram kram

Sus sa...

Vilka gullegryn ;)

Nej, kåldolmar har jag aldrig gjort. Kålpudding en endaste gång.
Men det ÄR gott!

Kraaam och grattis till vinsten

Anna sa...

KÅLISAR som är sååå smarrigt!! Nu fick jag kvällens middagstips!! Danke

mariaikos sa...

Vilka fina killar !
Kåldolmar gillar min man också men jag har aldrig gjort det . Det är många år sen han fick det .
Är det "Tigerkvinnan" du läser ?
Jag har inte börjat på min ännu.
Kram ♥

maria sa...

jag gillar kåldolmar men äter det sällan och jag har aldrig gjort det själv...

kramar fina du <3

gunsan sa...

Underbar bild på killarna, sååååå fina;)
Kåldolmar är sååååå gott, har gjort det ett par gånger, men brukar fuska o göra kålpudding istället;)
kramizzzzzz