måndag 12 september 2011

Award:)


Jag har fått en award av Ute med motiveringen:
Hon har inspirerad mig med måndagslistan! Sedan är hon min enda följare, som jag är jättestolt över att jag har det (Tack Marie!) Maries blogg är såååå postitiv, hon gör otroliga loppisfynder och har jättesöta barnbarn!!!
Ute kommer från Tyskland, men har bott i Sverige några år tillsammans med sin man och sina två döttrar. Hon skriver på svenska och är verkligen jätteduktig, hon imponerar stort!! 
Tack igen för awarden!
Nu är det tänkt att jag ska svara på fem frågor, så vi kör igång direkt!

Varför började du blogga?
Jag började läsa några bloggar som några "Husumjänter" skrev, blev efter ett tag inspirerad att börja skriva själv. Har alltid tyckt att det är roligt att skriva, sen att det finns de som vill läsa det är jättekul!

Vilka bloggar följer du?
Det kan ni se i min "läslista". Det är övervägande inredningsbloggar men även humoristiska, vardagliga.

Favoritfärg?
Oj, det var svårt! Men inredningsmässigt är det nog vitt, brunt och beige, när det gäller kläder: grått, svart och lila.

Favoritfilm?
Grease, Dirty Dancing, The Notebook, Sjätte Sinnet, det är så många egentligen!

Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Jag skulle vilja tågluffa genom Europa! Österrike, Schweiz, Frankrike, you name it:)
Därför att det är en dröm som jag haft sedan jag var tonåring, men också därför att jag inte kan flyga mer;)

Nu ska jag ge den här awarden vidare till de som har färre än hundra följare. Svårt, men det blir dessa:

Susanne P, väldigt trevlig människa som jag träffat IRL några gånger tack vare bloggen
Gun positiv och glad som pysslar och visar fina bilder
Tinezza en stark kvinna som går igenom jobbiga saker nu och skriver av sig i sin blogg
Anki en ny trevlig bekantskap som hittat till mig
Maria ganska ny i bloggvärlden som skriver om sin familj, sin hund och lite inredning

Ha det bra alla
Kram♥

6 kommentarer :

Lotta sa...

Grattis till din award!!! Jag har också fått en , oj så kul det känns... Jag gillar dina hyllor från Loppisen.

mariaikos sa...

Grattis till Awarden! Och Tack för att du gett den vidare till mig !

Vad fina hyllor du visar i förra inlägget.
Kram ♥

mariaikos sa...

Jag drömde så lustigt i natt : Du hade julpyntat redan .......!
Hur kan man drömma om någon man inte ens träffat ? Måste nog var för att jag läste på facebook att du gillade någon julsida i går.

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till awarden goa granne!
Kram

gunsan sa...

Grattis grattis till den fina awarden o tack snälla söta för att jag fick en;)) Du är bra go;))
kramizzzzz

Herr Nilssons Fru sa...

Oppss!! Grattis till dig o ja grattis till mig med :)
Man niger och tackar ödmjukast.
Ska genast plocka hem den o hänga den på väggen...
Kramiz Kramiz