söndag 26 juni 2011

Min dröm


J och jag är ganska överens om det mesta, men i en sak så stämmer det inte alls.
Tänk er ett typiskt reportage i typ Lantliv:
Hon: när jag först såg huset föll jag direkt, jag såg möjligheterna.
Han: jag såg bara ett fallfärdigt hus utan el och rinnande vatten.
Det är J och jag i ett nötskal, med den skillnaden att i reportaget så köper de faktiskt huset och renoverar upp det....och lever lyckliga i alla sina dar.
Huset, eller närmare bestämt torpet, det handlar om är byggt av J:s farfar i början av 1900-talet. Det ligger vid sjön, en allé leder upp till torpet, timmerväggar i trappan och på övervåningen.
Tänk att få renovera upp allt, men det lär stanna vid en dröm.....
Vi får nog tillbringa vår ålderdom i ett MoDo-hus byggt 1978!!!

Ha det bra alla
Kram♥

4 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Tänk att det där känns igen. Ibland är våra fantastiska män lite "insnöad" :)
Ibland är det, i vårt fall, lite tur att Mr i huset bromsar för jag är lite "ja men det är ju bara att tjoppa upp" eller "det är ju bara att tjoppa hit" eller "tjoppa dit"
"Tjoppa" det är ett utryck jag använder ofta och får det att låta så enkelt. Fast det kanske inte är det alla gånger och det inser min kloka man...fast ibland har han fel ;)
Kram

Marie-Louise sa...

Hos oss är det tvärt om, maken kan tänka sig typ utedass och liknande och jag bara sparkar bakut och vill inte vara med ;) Tänk så olika man kan vara. Kram

Anonym sa...

Nu håller vi tummarna på att din man kanske en gång ändrar sig... än är det liksom inte försent. Och rätt som det är så kommer ni tillbringa er åldersom i ett vackert nyrenoverat torp som ligger där vi sjön.

Och då kommer vi andra få läsa om denna otroliga renovering i Lantliv... det skulle jag se fram emot... hi hi !

Kram Kram

gunsan sa...

Hoppas verkligen att drömmen går i uppfyllelse, låter helt fantastiskt;))

Hos oss är det lite olika, R haden säkert sett torpet som ett härligt projekt o jag hade säkerligen bromsat lite grann, däremot när jag vill tapetsera o måla om......då bromsar R, fattar du??? det gör inte jag;)))

kramizzzzz