torsdag 31 mars 2011

Åh vilken natt!


Oj vad man förtränger glömmer fort, i natt har jag varit på blixtvisit till åren som småbarnsmamma igen!
Jag lovade att jag "skulle ta" Lykke så Liza skulle få sova, piece of cake tänkte jag innan. Men vad jag inte kom ihåg var de där grymtningarna ljuden barn ger ifrån sig, blev klarvaken varje gång jag hörde dem.
Sen så sover både Lova och Lykke bäst när de får ligga på bröstet, helst då inte på sin mammas eftersom de luktar mat!
Så från klockan fyra har jag haft Lykke sovande på mig, medan jag inte vågade somna av rädsla att jag skulle tappa henne.

Men hur som haver... i det stora hela har det varit jättemysiga timmar i natt, med en babydoftande gullunge på bröstet. Skönt att det inte händer ofta;)

Ha det bra alla
Kram♥

11 kommentarer :

Anonym sa...

Åh vad det låter mysigt !

Kram

Marie-Louise sa...

Det låter väldigt mysigt fast jobbigt. Jag tänk vad fort man glömmer dessa vaknätter. Kram

Carina Sjölund sa...

Vad härligt det låter :)
Men som sagt skulle jag aldrig vilja börja om med ett barn till!!!
Kramen på dig♥

Sus sa...

Jag kan faktiskt livligt föreställa mig din natt (skrattar gott :)
Jag hade garanterat legat blick stilla och stirrat i taket med ett mys-fån-léende på läpparna!
Trött...vem...jag???
Kraaaaam

maria sa...

vad mysigt men ack jobbigt...hur länge blir du kvar hos barnbarnen ?

må så gott !
kramar

Bella sa...

Åååh, så mysigt det låter trots att sömntimmarna inte blev så många inatt, gissar att det var värt det :)

Kramar Bella

Susanne P sa...

Mysigt!
Men lagom är alltid bäst! ;)
kram

Elin sa...

Ja det lät som en natt att minnas ;) nädå måste ha varit mysigt och va skönt för Liza att få sova!

Malin sa...

Vilken mormor du är, jag har sagt det förr men jag måste säga det igen. Och mamma. Önskar du vore min mamma oxå *rodnar*
Hoppas ni får en magisk helg nu, allihopa.
Kram

ansepanse sa...

vad mysigt men jag förstår att du är trött idag
kramar

gunsan sa...

Mmmmm vad det låter mysigt o det är mysigt;))
Sova får vi mormödrar/farmödrar göra så mycket ändå eller hur;)))
kramizzzzzz