måndag 3 januari 2011

Första måndagslistan 2011

Det ska börjas i tid...;)

Måndagen den tredje januari 2011, smaka på det!!
Otroligt att något som man pyntat och städat inför i flera veckor, bara försvinner i en grisblink. På något sätt känner jag mig lurad på konfekten, att jag inte riktigt hann med julen!
Men nu är det vardag igen (några dagar iaf), jullovet fortsätter gudskelov så jag får mina sovmorgnar.

Idag är dagen D, mitt nya hälsosamma liv börjar just idag. Jag ska ta upp (morgon)promenaderna igen, börja räkna points och dricka mycket vatten.
Undrar hur många i Sverige som tänker likadant som mig??? Sisådär 1 492 387 stycken skulle jag tro;)
Men när jag har gett mig den på något, då jäklar är jag envis och ger mig inte. Så....beach 2011, here I come!

Nu är det dags att fortsätta med min måndagslista!!
Idag är jag glad för att:
* jag har haft en underbar jul och nyår med nära och kära
* nästan alla tomtar är nedpackade i sin kartong igen
* jag kommer att bli mormor igen i början av  mars
* jag kommer att bli mormor igen i slutet av mars
* Bea snart är färdig med sina lärarstudier
* jag är envis och målinriktad
* det är några månader kvar till beach 2011
* jag tror på mig själv;)

Ha det bra alla
Kram♥

15 kommentarer :

Sus sa...

Vilka underbara foton! Pluttungar i alla storlekar...och fler ska det bli..på löpande band:)
Jösses vilken produktion, ha haaa.
Kraaaaaaaam

Camilla sa...

Där hade du fel!
Det är 1492386 stycken,för du kan ju inte räkna med mig,tokfia ;)
Kram på dig!

Madeleine Berglund sa...

Hej =)
Tack snälla fina Marie för gratulationen som gjorde mig så glad.

Eldkorgar är fantastiskt vackra och din brinner väldigt vackert ser jag. Underbart!!!!

Vad kul med barnbarn igen, lovely!

Kram kram
Madde

livtaget sa...

Det tycker jag låter som en helt okey Måndags-lista! God fortsättning på det nya året Marie! Kramar

Carina Sjölund sa...

Härliga kort på barnbarnen :)
Vad lilla Gustav har blivit stor!
Fyndade en jättesnygg grå trekvarts jacka på Lindex, och en grå kofta på Kappahl!
Kramar till dig!

Malin sa...

Jag tror oxå på dig!! Vilka underbara nya bilder på go-ungarna, förstår att du njutit av julen då du fått pussa och leka med dom!
Hoppas du lyckas hålla ditt nyårslöfte, själv så vägra jag, jag har räknat klart points i mitt liv ;-)
Kram

Susanne P sa...

Hahaha! Underbara "fjortis-plutmunnar-bilder"!! ;)
Kram

Mona sa...

Jag följer med dig på din lista. Beachen, here we come!! Hahaha
Kramen

Ann-Louise sa...

Snygg härlig header du fixat! Livsglädje i de smås ögon :-)

Skrattar lite åt din "tappa ansiktet" ångest. Tror nog alla runt dig tyckte du var urkul och det kan du väl bjuda på en gång om året!!! Släpp kontrollen -det mår man i längden bäst av tror jag, man jag förstår känslan!

Lycka till med beachdeffen! Jag borde skriva att jag är en av dem men vågar inte. Det blir som det blir -huvudsaken jag får må bra!

Kram och god fortsättning på 2011!

Roses & Angels sa...

Härlig ny header du gjort. GOD fortsättning. Har inte hunnit med här alls. Hoppas du fick ett fint slut och en bra början av det nya fräscha året. Hörs kram. PS tack för kommentaren

ansepanse sa...

vilka sötis-plut-munnar!
men här får julen vara kvar till på fredag :)
kramar

maria sa...

Vilken härlig glad-lista :)
Må så gott !
Kramisar

Bella sa...

Åååh, vilka gullungar du har i din header :)

Det känns som att helgerna gått så fort och vips så ska allt pynt bort och ändå så får man vänta flera månader på våren, det blir liksom lite tomt...

Småler när jag läser om "nya livet" det är nog mååånga som började det även detta årskifte :)

Ha det gott!!

Kramar Bella

Anonym sa...

Bra lista! OCh jag gillar att du har med att du tror på dig själv!

carola sa...

så härligt med de kommande barnbarnen.
Jag ska ta itu med vikten och räkna point jag med.
Har 2 bröllop i sommar och då vill jag känna mig fin:)
Stor varm kram