fredag 3 december 2010

Tomtarna är borta!!



Solnedgång Playa del Inglés, vackert så det förslår!

Kallt, knarrande skor och "ångande" andedräkt...ibland är det faktiskt  så att jag längtar tillbaka till värmen, gå barfota i sanden och ta en iskall öl.
MEN, nu gäller julförberedelser för hela slanten. Har suttit och gjort en lista på vad som ska borde göras, den blev lång kan jag säga. Men av kommentarerna till gårdagens inslag att döma, så är det prioritering som gäller. Skit i det som inte syns (städa köksskåpen) och gör något roligare istället (exempelvis pynta?)

På tal om pynta: jag hittar inte mina småtomtar!!!!
Andra advent är det tradition att göra pepparkakshus, alltså jag köper färdiga delar och sätter bara ihop dem. Eller "bara och bara", då får ingen vara i närheten för det brukar aldrig slå fel: jag bränner mig, delar går sönder eller huset blir skevt.
Men när det är dekorerat ställer jag in det i ett vitrinskåp och "bygger upp" ett vinterlandskap runt, det är där mina småtomtar kommer in i bilden.
De står, sitter och ligger runt/på pepparkakshuset, men i år verkar det bli ett obebott hus.
Det går ju inte alls för sig, så jag ska ta en sväng till och vända upp och ner på allt till jag hittar dem.

Ha det bra alla
Kram♥
21 dagar kvar

10 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Du kan få låna några tomtar av mig :))
Rätt gissat.... snart mot Willys!
Kram på dig!

Malin sa...

Förstår att du längtar tillbaka ibland, jag skulle gärna bo där året runt och sen kanske bara komma hit och fira jul, OM det var snö vill säga, annars skulle jag lika gärna kunna fira julen i värmen.

Hoppas du hittar dina småtomtar, här har vi dålig koll på vårat julpynt när det inte är säsong så här försvinner nog både det ena och det andra men nu så har vi bestämt oss att efter julen denna gång så SKA vi packa ner det ordningsamt i kartong, inte pappakassar ;-)

Heja Jay!! Kram

Stattinskan sa...

Tomtenissarna kommer nog fram ... de brukar ju "trippa fram på tårna" när man man minst anar det :-)

Camilla sa...

Hmm...vart kan dom vara? Du tog väl inte med dig tomtarna då ni åkte ner till värmen och glömde dom där? ;)
Hoppas att du hittar dom.
Sv: Jag ska inte säga det till någon :)
Hoppas att du haft en bra dag!
Kram på dig!

Susanne P sa...

Du har lagt de på det dära braiga stället... ;D
Hoppas att de kommer fram!
Sv.varför det blir så med en vanlig...det vet jag inte men det blir inte så med en eldriven! :D
Kram

aina sa...

Jag hittade en stor tomte i år som jag glömmt i flera år.Glömska? Nej, nej Tomtar på loftet kanske.

Bella sa...

Nog längtar man efter sol och värme ibland när snöflingorna yr och kylan biter i kinderna. Vi åkte till Thailand i januari i år och jag önskar att vi haft en resa planerad även nästa år (-11), men så är det inte så det får helt enkelt bli till att göra det bästa av vargavintern här hemma i svedala!

Hoppas du hittar dina småtomtar och så önksar jag dig lycka till imorgon med pepparkakshusbygget, ser fram emot att få resultatet :)

Ha nu en riktig trevlig helg

Kramar Bella

Mia systeryster sa...

Förstår att du längtar till värmen!! Det gör jag med, men vi har ingen resa inplanerad! Hoppas du hittar tomtarna=D Kram

gunsan sa...

Här ska det också bli pepparkakshus imorgon, förra året så ritade barnen o jag ett hus, men det blev lite väl pyssligt;) så i år är vi lata o kör färdiga bitar;) hittade på ICA helt perfekt;)
Hoppas du hittat tomtarna;)
Förra året så flyttade Tom o Jerry in i vårt pepparkakshus;))
kramizzzzz

Bea sa...

Hoppas tomtarna dyker upp snart :) Vad ska ni göra idag? Line och jag har inte några planer, det har kommit mycket snö i natt så vi kanske ska gå ut om det inte är alltför kallt. Puss