tisdag 10 augusti 2010

Väntan...

Skrivbordet tömt på alla saker
Bara det viktigaste står kvar
Gungstolen i väntan på sin nya plats

Igår började jag tömma mitt rum på alla mindre saker och flyttade över till vår lagerlokal, vardagsrummet. Det rummet får alltid ta emot och lagra saker när vi ska göra om något här hemma. Kanske beroende på att det rummet används minst...

Eftersom vi inte har TV:n där så utnyttjas rummet till jul, påsk eller födelsedagar, aldrig annars. Ibland funderar jag på varför vi överhuvudtaget har ett vardagsrum, eller varför vi inte använder rummet oftare. Vi skulle till exempel kunna äta middagen där på helgerna...
När det kommer hit folk på en kopp kaffe, så sitter vi alltid i köket för det känns bäst så. Köket kallas ju för husets hjärta, med all rätt.

Innan jag åker ner till Eskilstuna så ska jag ställa för att vårt sovrum är klart, hoppas bara att sängen kommer innan dess. Jag ska klä om läsfåtöljen och pallen innan helgen också, så då kan jag stryka även det från "att göra-listan" .
När jag kommer hem återstår att måla runt fönstret i mitt nya rum, måste också ta mig en riktig funderare på om garderoben ska stå kvar där. Känns som att den ryker, för den fyller absolut ingen funktion, tar bara upp plats.
Sist men inte minst återstår det roligaste: piffet! In med möbler och saker och få rummet precis som jag vill, det ser jag verkligen fram emot!!

Ha det bra alla
Kram

5 kommentarer :

Camilla sa...

Ojojoj...vilken energi du har!
God morgon!

Sus sa...

Jag vill också ha ett rum till övers ;)
Hos mig i min lilla HSB- 3:a funkar ständigt mitt sovrum som lagerlokal, trist men nödvändigt.
Så fint du kommer att få det! Hoppas nu att sängen också vill komma!

Kraaaaaaaam

Carina Sjölund sa...

Å,vad pysslig du är :) Vi ses i kväll! Kram

gunsan sa...

Kära hjärtanes vad du fixar på;))
Det kommer att bli superfint;))
kramizzzzz

Bara Jag sa...

Visst är det lustigt att många har ett rum i huset som sällan används - ett rum som inte ens någon går in i varje dag!! Hoppas du blir nöjd med projektet "ditt rum" :-)