onsdag 25 augusti 2010

Sovrummet

Ljuslykta  och en påse med värmeljus
Köpt på en webloppis i fjol


Jisses vad less jag är, har hållit på i princip hela dagen med sovrummet. Monterat ihop sängen, putsat fönster, dammtorkat, dammsugit, torkat golv, renbäddat och sist men inte minst "piffat"!
Det är ju det sistnämnda som är det roligaste, men himmel vilken lång transportsträcka det är innan man kommer till det! Nu måste jag "känna in" och kanske ändra på några saker, men det får bli i morgon för nu blir det TV och läsa bloggar.

Ha det bra alla
Kram

10 kommentarer :

Susanne P sa...

Så kul med lite rent och snyggt! Fast det är inte kul att städa, det roliga kommer när allt är klart..
Och nysängen har kommit:)
Läcker påse med värmeljus!
Sv. dagbarnvårdare.
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Det blir väl bilder på sängen och rummet hoppas jag :)
Hur var det med "piffet" ? Blev det några tofsar? ;)
Kram

Bea sa...

vilken snygg blogg du har gjort! hoppas på bilder från sovrummet sen! vad ska ni se på tv ikväll? jag vet inte ens vad det är men snart är det dags att sätta igång tv:n iaf.

det gick bra för line att vara själv på förskolan idag, och imorgon är hon också själv 9-15.

puss

Afrodite sa...

Jo, piffet ja...det är väl ok...men om ändå vägen dit kunde var lite kortare och mindre ansträngande...=)

Margit sa...

Hej Marie!!! Vad du har jobbat!! Och har du skruvat ihop sängen ALLDELES SJÄLV???? Utan att ramla över den och bryta revbenen...
Förstår att du slitit hårt under dagen. Förra veckan när jag "storstädade" min lilla etta..så var jag helt svettigoch slut. Ändå så var jag inte så noga...
Påsen i trappan, den ser så spännande ut!! Pengar!!!
Kramis på dej min kära vän!!!

gunsan sa...

Wow vad snyggt du har härinne, tror nog jag måste kika runt bland "inredningarna" känner mig liksom inte hemma på min egen blogg;))

Kan tänka mig att du har det superfint hos dig nu;))
kramizzzzz

cecce sa...

Oj..så fint du fått här inne då:-)
Har du gjort det själv??

Mmm..det roliga kommer alltid till sist. Förarbetet är tråkigt men tyvärr ack så viktigt!!
Du är duktig du!!

Kramar

Tigris Predikantan sa...

Är det du som är Järnladyn? *ler*

Gilla sa...

Så flott du har fått till det här. Det var inte dåligt! Det var ju också en sorts städning.

Faktum är att jag har en likadan ljuslykta som din, men min är svart. De är jättefina tycker jag.

Svar: Prova sushi! Det smakar gott, men var försiktig med vasabin, eller vad den såsen heter. Den är jätte-, jättestark.

Tisdag som kommer.

Kram/Gilla

livtaget sa...

Vilken fin säng :) *vill ha med*
Sv: ja det är ju alltid så när skolan börjar :( tur är väl att jag blir det nu och inte nästa vecka. För studieplaneringen börjar ju inte förrens v.35 och jag sitter och pluggar så gott jag kan. Äter ipren och alvedon och läser samhällskunskap och svenska. En himla tur är väl att jag bara har 3 ämnen att läsa :)