fredag 27 augusti 2010

Karmstolar

Mobilbild


Igår ringde gulliga Gun och frågade om jag var intresserad av gamla karmstolar. De var egentligen på väg att kastas, men då hade hon tänkt på mig. Genom min blogg visste hon om mitt intresse dels för gamla saker och dels för att jag gillar att fixa till dem. 
(Tilläggas ska att egentligen är det Guns dotter och svärson som ville bli av med dem i och med sin flytt.)

Jag kastade i mig middagen, tog bilen (som var nästan full av saker som J skulle slänga!!) och körde hem till Gun och hennes "gube". Där stod fem karmstolar och en mindre utan armstöd och bara ropade att jag skulle ta hem dem. Men (detta jäkla men!), det är ju det där med att ha plats för dem också, det kan man med bästa vilja inte påstå att vi har.

 kom jag på den briljanta idéen att Rebecca och Andreas skulle få ta fyra av dem till stugan, för jag visste att de var på jakt efter en sittgrupp att ha på den inglasade altanen. Snacka om att slå två flugor i en smäll: dels får jag hålla på att klä om och fixa till dem, dels får Rebecca möblerna! (Eller hur var det Roffe? Skulle du ha en tia???)

Tack än en gång snälla ni att ni tänkte på mig och att ni kan ha dem stående i ert garage ett tag till. Ni gjorde verkligen min (och Rebeccas) dag igår. En jättestor kram till er!!

Ha det bra alla!
Kram 

7 kommentarer :

Camilla sa...

Det var verkligen snällt av hon.
Ser framemot att få se förvandlingen på dom :)
God morgon!

Malin sa...

Vad gulligt att hon tänkte på dig! och du, om inte dom vill ha dom så kan alltid jag hitta lite utrymme här hemma ;-) för det du gör i ordning blir såååå fint! Ska bli kul att se hur dom blir.
Kram Malin

Afrodite sa...

Härligt när allt löser sig till det bästaste för alla...=)
Kram och godmorgon!

Helene sa...

Va kul att hon tänkte på dig som gillar att fixa och göra fint = ))
Helt perfekt ju...
Och tänk vad lite som kan göra en glad
ibland = ))
Ha en fin fredag.
Kram Helene.

Gilla sa...

Det är ju bra, när man kan använda nästan slängda saker.

Svar: Kul att du också gillar symaskinsbord. Det är ju bra att kunna använda gamla saker i ny tappning. Visst är det skönt att det blir städat innan vi åker och idag har jag tvättstugan också.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Det var snällt av henne.Roligt att se när du har gjort om dom :) Ha en bra Fredag! Kram

gunsan sa...

Vad skojsigt att du o Rebecca blev så glada, då blir vi glada;))
Kan tänka mig att de kommer att bli ursnygga när du har pulat färdigt med dom.
psst, den där 10:an kan du köpa en liten glass för;))
kramizzzzzz på dig;)