måndag 23 augusti 2010

Fikabröd

Cheese cake med bland annat hallon och lemon curd
Sanna hade bakat Chocolate Chip Cookies och Saga kolasnittar, båda recepten från Leilas bok.
Tårtdekoration 
Den supersmarriga fyllningen!


Här ovan ser ni vad som bjöds på Lines kalas igår, som är lika med vad jag åt till lunch! Bea hade bakat tårtbotten och sedan hjälptes hon och Marcus åt med att fixa resten. Kakorna som S&S hade bakat var jättegoda, de brås inte på sin mamma direkt när det gäller bakning!
När vi kom hem i går kväll firade vi J med några paket och det fikades Schwarzwaldtårta. En kaloristinn dag för mig med andra ord!

Efter att jag skjutsat barnen till skolan, så gick jag direkt ut på morgonpromenaden. Har varit lite si och så med det under J:s semester, men nu är det vardag igen så tillbaks till de vanliga rutinerna!
Idag har jag tvättat några maskiner och hängt ut, det märks att rötmånaden är över för nu torkar tvätten fort. I övrigt har jag gått omkring och pulat på, bland annat ställt fram de saker jag köpte i Eskilstuna. (Det innebär att några saker fått flytta in i skåp, för: in med en sak och ut med en annan!)
Jag har nyss avslutat grundmålningen runt fönstret i det gamla sovrummet och det ser riktigt bra ut!

Nu ska jag sätta mig och fundera ut vilken middagsmat det blir till veckan. Det känns bra att veckohandla, behöver inte fundera varje dag på vad man ska äta och allt finns redan hemma.
Ikväll ska jag gå och kolla på när Saga har hemmamatch. Hon hade den oturen att missa två matcher i förra veckan när vi var borta, så jag gissar på att hon är rejält spelsugen!

Ha det bra alla
Kram

6 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Jag själv ska åka och jobba,har tre kvälls turer nu. Kram

gunsan sa...

Ohhh jisses vad mycket smaskigt du har haft glädjen att få stoppa i dig;))
SV, jomen visst är det så, Sanna o Richard har kommit över en 5-rums-lägenhet 5 minuter från sitt jobb, toppen helt enkelt;))
Lovisa har ju börjat på sitt gymnasium o Amanda finns redan i stan, så nu slog de till, det blir ju så hemskt mycket resande fram o tillbaka för dom, sena kvällar o sen är det ofta träning för Lovisa inne in stan o Evelina som bl.a. rider, sååååå nu är Evelina på Sörlidenskolan och William på Örnviksskolan, de har fått toppenlärare o fina klasser. Jag var med i fredags o hälsade på, vi var på båda skolorna o jag är såååå nöjd o glad, du kanske förstår hur lätt kritisk jag blir.......men det är ju en "arbetsskada" hihihi.
Så nu räknar de med att flytta in om 1 månad;))
Evelina o Jessica har redan bestämt att de ska träffas på helgerna, varannan i stan o varannan i Husum.
Det är ju inte all världens väg precis;))

jisses vad långt det blev;))
kramizzzzz

Camilla sa...

Mums,vilket kalas!
Men vad fick J av dig i födelsedagspresent?
Har du berättat det så har jag missat det.
Förlåt i så fall ;)
Kram!

Dansbandsfrun sa...

App app app!!! Nu får vi nog bestämma oss för att sluta upp med å lägga ut sånnadäringa bilder!
Det är bara ondsint! ;)
(jag fattar inte vart min inbjudan hamnade?) ;)
kram o hälsa grattis till alla födelsedags"barn"

Gilla sa...

Det känns nästan som om jag har varit på kalas idag. Kakorna var underbara och goda. Nej, sluta nu med tramset! Det såg så gott ut och jag är avis att jag inte var med.

Svar: Jo, han är inte dum på sånt som kläder och tillbehör. Men det är ju jag som har varit i den branschen förut, inte han. Han kunde ändå.

Vi ska resa till Mallis och Palma Nova i 14 dar. Det ska bli gott efter allt regnande här nu. Jag börjar bli trött på det och längtar tillbaka när det var varmt och gott.

Kram/Gilla

Margit sa...

Så fina bilder du visar. man blir riktigt sugen på tårta nu!! Mums fillibaba....
Jobbar..
kram!!