söndag 4 juli 2010

Ulvöbilder...

Har tänkt på en sak (låter som världens filosof...)!
Om jag bodde på Ulvön om somrarna, då skulle jag inte se hur vackert det egentligen är. Det blir likadant som med sommarstugan, jag ser omgivningen varje dag så till slut tar jag det bara för givet. Ända till jag har fotat och ser bilderna, får mig att se med andra ögon.
Som det proffs jag nu är *host,host* så har jag satt ihop ett litet collage med naturbilder från Ulvön, "Bottenhavets Pärla". Som vanligt klickbara...

Vilken värme jag har vaknat upp till, men ändå ingen sol. Kanske lika bra det, för jag har bränt mig lite de här dagarna. Inte så det gör ont, men det kan ju bli så.
Vi åker iväg till Rebeccas och Andreas stuga om några timmar, då blir det reunion med alla mina döttrar på ett och samma ställe. Lite svårt att få alla samlade samtidigt, men idag så...
Från vår garageuppfart till deras stuga så är det exakt 9,1 mil, man kör in i landet på vägar man inte visste fanns. Första gången kändes det som vi var på väg till världens ände, i och för sig så ligger stugan där också!!

Jag tror (eller rättare sagt vet) att efter de vägarna brukar det finnas loppisar lite här och var. Men då är problemet att på vägen dit så har vi inte tid att stanna, och på vägen hem är det inte någon som orkar stanna.
På tal om loppisar: en av mina döttrar (inga namn) sa så här en dag:
Mamma, du har övergivet shabby chic-stilen (såg glad ut), istället köper du hem äckliga saker (såg mindre glad ut)! Äckliga=liknande de här.
Men så länge jag bara har dem stående, tycker jag inte det finns anledning att klaga. Värre vore om jag använde dem dagligdags!!

Till frukostbordet!
Ha det bra alla
Kram

4 kommentarer :

Camilla sa...

Visst är det fint på Ulvön.
Men nu är det länge sedan jag var där.
Kanske senare i sommar åker vi dit.
Sv: Jag hade lagt påsen i ett skåp i köket där jag aldrig har lagt den förut :)
Ha det bäst!
Kram!

Malin sa...

Tycker det är jättekul med dina loppisfynd, dom är ju inte alls äckliga!
Jag tror faktsikt inte jag skulle tröttna om jag bodde någonstans där det är förödande vackert, varje dag på öland tex, där jag vuxit upp varje sommare fram tills jag var 35, så njöt jag av skönheten och miljön, den fick mig att bli lycklig!
Hoppas du har en härlig dag idag! Kram

Carina Sjölund sa...

Har faktiskt aldrig varit på Ulvön,men vi funderar på att åka dit någongång i sommar :) Kram.

gunsan sa...

Vackra bilder, ser riktigt inbjudande ut;))
Visst kan det vara så att man till slut inte ser det vackra, men jag måste säga att varje morgon när jag kliver ut på altanen o kikar ner över ån så är jag så glad att vi bor här ......o vackert är det ju också.......det har jag tyckt i 7 år nu hihi och tänker fortsätta med det;))
ujuj vad svamligt detta blev;))
kramizzzzz