tisdag 6 juli 2010

Tisdag morgon

Trettio kvadratmeter stuga...
...med sjön nedanför...
...hur nära ser ni på den här bilden som har tagits från altanen!
Här har jag lekt Ernst och dekorerat med pinnar...
...och stenar!
Ett litet förtydligande: det här är Rebeccas och Andreas stuga, så här ser vår ut!

Iiiiiiiii, lät det från bloggerskan själv för någon timme sedan, för katten ville ha beröm för att hon kom in med en mus i munnen. En sak säger jag bara: det fick hon inte!!
Sprang upp till Marcus och Line och bad Marcus gå ner och ta ut musen igen, men den och kattmamman var puts väck.
Där kommer "könsgenen" in igen som jag skrev om i mitt förra inlägg, kvinnan svag och ömklig medan mannen ska vara stark och modig.

Visst, det är jätteroligt med blommor i krukor, amplar och rabatter, men mindre roligt när allt ska vattnas på kvällen!
De som byggde vårt hus var inte så smart att de fixade en sorts anslutning så man kan sätta fast vattenslangen ute. Nä, vi måste dra in den genom fönstret till tvättstugan och sedan är det lätt hänt att den fastnar någonstans.
Därför går jag hellre och fyller på vattenkannan sisådär åttiosju gånger, än tar fram vattenslangen. Men jag tänker positivt: får mer motion på det här sättet!!

Line och jag sitter och väntar på hennes föräldrar som är och köper bröd till frukost, under tiden har hon hittat mitt syskrin där hon hittar många intressanta skatter.
Idag ska de tillsammans med Lines farmor åka till en "sagostig", får höra sedan vad det är men det låter spännande.
De har skjutit fram planerna att åka hem, skulle egentligen ha gjort det idag, det tackar vi för.

Ha det bra alla
Kram

3 kommentarer :

Malin sa...

Viken gullig stuga och vilket läge!!! Är den eran??
Visst är det så att könsrollerna träder in ibland, så är det här oxå. Maken tar hand om tunga, jobbiga saker och jag pysslar ;-)!
Kram Malin

Ingrid sa...

Säger som föregående talare, är mysstugan er egen?! Ser ljuvligt ut! Vi har med en liknande på våra ägor nere vid en sjö. Tyvärr är där väldigt dyigt så inte bästa badläget tyvärr. Hinner vi med ska vi piffa till den lite i sommar, är snart 18 år sedan vi bygde den. Så välbehövligt! Bara "husvagnsel" och gasol, utedass primitivt men behagligt..

gunsan sa...

Iiiiiiiiiiiiiiii hela mitt inlägg försvann;) nu håller jag tummarna.
Vilken härlig stuga och vilket läga, där kan jag tänka mig att de trivs och även du ;) kan se dig framför mig hur du skuttar runt med stenar, pinnar o blommor;)
Ja du någon extra styrketräning behövs verkligen inte sålänge det ska vattnas, skämt åsido, det är R som vattnar........men ibland är jag lite duktig;))
kramizzzz